جمع آوری ۶۳۶ معتاد متجاهر در تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت از جمع آوری ۶۳۶ معتاد متجاهر در اجرای طرح برخورد با معتادان متجاهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جمع آوری ۶۳۶ معتاد متجاهر در تهران

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای ششمین مرحله از طرح ظفر که به منظور برخورد با معتادان متجاهر و جرایم مرتبط با مواد مخدر در پایتخت به اجرا درآمد، گفت: در اقدامی ابتکاری و بعد از فارغ شدن پلیس از طرح امنیت تاسوعا و عاشورای حسینی، بلافاصله طرح عملیاتی ظفر با مشارکت تمامی یگان های انتظامی در پلیس به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه محوریت اجرای این طرح با پلیس مبارزه با مواد مخدر بود، اظهار کرد: در هماهنگی با این پلیس عوامل پلیس پیشگیری، پلیس امنیت، پلیس فتا و ... نیز حضور و مشارکت داشتند.

رحیمی ادامه داد: در اجرای این طرح طی ۴۸ ساعت گذشته همکاران من با اجرای احکام قضایی ۱۴۶ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند که بسیاری از این افراد در منازل و مخفیگاه خود اقدام به خرید عمده مواد مخدر از قاچاقچیان کرده و پس از توزیع و تقسیم، آن را به فروش می رساندند که در مجموع ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، شیشه و ... از آنان کشف و ضبط شد.

رحیمی با بیان اینکه چهار قاچاقچی عمده نیز در این طرح شناسایی و دستگیر شدند، گفت: همچنین ۲۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز از این قاچاقچیان و مجرمان کشف و توقیف شد.

رحیمی از جمع آوری ۶۳۶ معتاد متجاهر نیز خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۸۰ نفر در امر سرقت و خرید و فروش اموال مسروقه نیز فعالیت داشتند که این نشان می دهد مواد مخدر تاثیر مستقیمی در دیگر جرایم به خصوص سرقت دارد. ۱۹ مالخر نیز که اقدام به خرید اموال مسروقه از این افراد کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی از پلمب ۲۱ باب منزل که به محلی برای عرضه و استعمال مواد مخدر بدل شده بود خبر داد و گفت: در این منازل مجموعا ۱۵۰ اتاقک کوچک قرار داشت و در هر کدام از این اتاقک ها که عمدتا معتاد متجاهر بودند، حضور داشتند.

به گفته رحیمی، ۲۷ واحد صنفی نیز که در آنها جرایمی نظیر خرید و فروش مواد مخدر صورت گرفته بود در اجرای این طرح شناسایی و پلمب شد.

رحیمی از عدم اهتمام دیگر دستگاه ها در موضوع جمع آوری معتادان متجاهر به شدت انتقاد کرد و گفت: شهرداری تهران باید در این زمینه فعال باشد. ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، بهزیستی و ... هر کدام وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند و لازم است با تمام توان خود، در این خصوص فعال شوند.

رحیمی افزود: لازم است که کلاس ها و کارگاه های آموزشی و مشاوره ای برای ساکنان و اهالی محلات شوش، هرندی، دروازه غار و ... برگزار شود. این محله چندین سال است که با مسئله مواد مخدر درگیر شده و چندین معتاد متجاهر، امنیت بیش از ۳۰۰ هزار فرد ساکن در این محله را به خطر انداخته اند.

رحیمی افزود: حدود ۴۰۰۰ معتاد متجاهر دارای بیماری های خاص و عفونی هستند که لازم است برای تمامی آنها فضا و امکان پذیرش فراهم شود. اخیرا حدود ۴۰۰ ظرفیت ایجاد شده است که این روند باید سریعتر پیش رود.

رحیمی افزود: به حدود شش تا هفت هزار ظرفیت جدید برای نگهداری معتادان متجاهر نیاز داریم تا پلیس بتواند در کمترین زمان ممکن معتادان را از سطح شوش، مولوی، هرندی، دروازه غار، جاجرود، دره فرحزاد و ... جمع آوری کند.

به گفته رحیمی، نباید شرایط به گونه ای باشد که معتادان متجاهر بعد از مدتی کوتاه دوباره به سطح معابر و محلات بازگردند.

رحیمی افزود: همچنین در هنگام اجرای این طرح با همکاری تمام یگان های پلیس ۲۰ نفر از اراذل و اوباشی که در سطح محله وجود داشته و برخی از آنها با جرایم مواد مخدر نیز مرتبط بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار