در سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور؛

مظفر: کنترل و نظارت، میزان دستیابی یک مدیر به اهداف سازمان را مشخص می‌کند

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایات از اهمیت توجه مدیران به برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و هدایت برای دستیابی به اهداف سازمانی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مظفر: کنترل و نظارت، میزان دستیابی یک مدیر به اهداف سازمان را مشخص می‌کند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، زهرا مظفر در روز دوم سی‌وچهارمین اجلاس سراسر روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور اظهار کرد: در وضعیت فعلی و تعطیلی مدارس، با نظارت و ارزیابی دقیق، دستیابی به اهداف نظام آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر می‌شود. مسئولیت در این زمان بسیار خطیر و وظیفه‌ی ما دفاع از جبهه‌ی آموزشی، تربیتی و فرهنگی است.

مظفر با اشاره به اینکه ارزیابی، یکی از پشتوانه‌های مؤثر در اداره‌ امور و عامل تکامل جامعه و رشد استعدادها است، گفت: ارزیابی یکی از عوامل جلوگیری از هدر رفت سرمایه انسانی است. یک مدیر زمانی موفق می‌شود که در برنامه‌ریزی، ساماندهی و هدایت برای دستیابی به اهداف آن سازمان توجه کند. برای تهیه و تحقق برنامه به‌سوی اهداف تعیین ‌شده، کنترل و نظارت ضروری است و میزان دستیابی یک مدیر به اهداف سازمان را مشخص می‌کند.

وی افزود: نظارت به معنای بازدید و مراقبت از پیشرفت برنامه‌ها و جلوگیری از انحرافات است. دستگاه‌ها باید یک نظام‌نامه بومی عملکرد داشته باشند و با توجه به شرایط زمان و مکان برای انجام آن اقدام کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش از سال ۹۷با ابلاغ برنامه جامع دستگاه و انعقاد تفاهم‌نامه با حوزه‌های استانی و منطقه‌ای شرایط ارزیابی از دستگاه‌ها را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند تا برنامه‌های تحولی مصوب شورای عالی اداری را برنامه‌ریزی و اجرا کنند، گفت: همزمانی برنامه‌ توسعه‌ فرهنگ‌سازمانی با چند برنامه بسیار حیاتی و مهم وظیفه ما را حساس‌تر می‌کند. اجرا و نظارت بر کارهای سازمانی، ارتقای استانداردهای اخلاق حرفه‌ای، نهادینه کردن نظم و انضباط اداری و ارتقا وجدان کاری مدیران و کارکنان از برنامه‌ها است.

مظفر با اشاره به اینکه صیانت از حقوق مردم و شهروندان اداری یکی از برنامه‌های اداره کل ارزیابی عملکرد است‌، تصریح کرد: استقرار نظام سنجش رضایتمندی مردم، میزخدمت الکترونیکی و آموزش مدیران و کارمندان برای رعایت حقوق شهروندی از دیگر اهداف این برنامه است. انتظارات ما از این برنامه‌ کاهش مدت پاسخ به شکایات و تحلیل آن‌ها و بررسی و رسیدگی به شکایات و رعایت منشور حقوق شهروندی است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با اشاره به برنامه‌ی دیگر که ارتقای پاسخ‌گویی و شفافیت در نظام اداری و بهبود کنترل فساد اداری است، گفت: تدوین جامع برنامه‌های نظارت دوره‌ای و بازرسی از اهداف این برنامه است.

وی در پایان گفت: نظارت و ارزیابی، افزایش میزان تحقق اهداف و اجرای قوانین و مقررات و استقرار مدیریت و ارزیابی عملکرد است. کاربرد نتایج ارزیابی و عملکرد سبب اثربخشی و بهبود عملکرد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار