آغاز ساخت دو پروژه آموزشی و ورزشی خیرساز در آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز

شیراز (پانا) - به گفته مدیر کل آموزش و پرورش فارس، تاریخچه آموزش و پرورش با خیرین گره خورده و نمی توان نام آنها را از نهاد تعلیم و تربیت جدا کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساخت دو پروژه آموزشی و ورزشی خیرساز در آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز

فرهاد اسماعیلی در مراسم آغاز ساخت هنرستان دخترانه خیرساز حاجیه خانم مسعودی و سالن ورزشی چند منظوره دبیرستان طباطبایی در آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز گفت: نام آموزش و پرورش فارس با خیرین گره خورده است و تاریخچه این اداره را نمی‌توان از خیرین جدا کرد.

او ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی در استان فارس، افزود: تا انسان صالح و پاک نشود نمی‌تواند کار خیر و نیک انجام دهد، مخصوصا کارهایی که صدقه جاریه هستند و سال‌های سال ادامه می‌یابند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز گفت: اعتبار ساخت این دو پروژه آموزشی و ورزشی بالغ بر 130 میلیارد ریال است.

موصلی گفت: نگاه ما به مدارس خیرساز بحث مشارکت و توسعه فرهنگ کار خیر در جامعه است و این کار جدیدی است که آغاز پروژه را دولت می‌زند و خیرین آن را تکمیل می‌کنند.

او افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، به واسطه نگاه خوبی که در بحث خیری وجود دارد، اعتبارات ویژه‌ای در این زمینه تخصیص داده شده است، به نحوی که اعتبارات نیمه تمام خیری ۸۰۰ درصد رشد داشته است.

فرماندار شهرستان شیراز نیز که در این مراسم حضور داشت، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: متاسفانه سرانه فضای آموزشی در کلانشهر شیراز از متوسط استانی پایین‌تر است.

امیری گفت: تغییر کاربری زمین‌های آموزشی یکی از موانع توسعه در شهر شیراز و به خصوص شمال و شمال غرب است که این امر باید متوقف شود و مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان این بوده است که برای تغییر کاربری این اراضی باید مجوز شورای آموزش و پرورش شهرستان هم گرفته شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در مورد این پروژه ها گفت: هنرستان دخترانه حاجیه خانم مسعودی در قالب 18 کلاس و 10 کارگاه، در 5 هزار متر مربع زمین و با زیربنای 6200 متر مربع، با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال توسط خیر احداث خواهد شد و تمامی امکانات مورد نیاز دانش آموزان از جمله نمازخانه و سالن چند منظوره و .... را داراست.

شهباز گودرزی افزود: سالن ورزشی چند منظوره دبیرستان طباطبایی نیز با مشارکت خیر محترم سرکار خانم طباطبایی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، با اعتبار بیست میلیارد ریال در زمینی به مساحت 1400 متر مربع ساخته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار