مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

همراهی اولیا برای شروع هر چه بهتر سال تحصیلی لازم و ضروری است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد یکی از بهترین بسترهای موفق برای شروع هر چه بهتر سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، همگرایی و مشارکت حداکثری پدران و مادران خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
همراهی اولیا برای شروع هر چه بهتر سال تحصیلی لازم و ضروری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در نشست همفکری و صمیمی با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ضمن قدردانی از همه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای اجرایی شدن پروژه مهر و به ویژه فرایند بازگشایی بهینه مدارس اظهار کرد: همه ما سربازان نظام هستیم و در مسیر حفظ و ارتقای این نظام با جان و دل می کوشیم و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنان و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در جمع مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، بیان کرد: پس از مدت‌ها رنج و سختی در پی شرایط بیماری کرونا و وضعیت حاکم بر جامعه به ویژه دستگاه تعلیم و تربیت، فرمایشات معظم له موجی از امید و مهرورزی را در بین مجموعه همکاران و مدیران ایجاد کرد و حس خودباوری و خوداتکایی را تبیین و ترویج کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس و سه وضعیت موجود قرمز، زرد و سفید، افزود: در این خصوص بر اساس اعلام نظر ستاد مبارزه با کرونا و مسئولان بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی عمل خواهیم کرد.

رخشانی ادامه داد: در حالت کلی همان سه وضعیت حاکم خواهد بود، اما در جزئیات و نحوه حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس، به مدارس تفویض اختیار شده تا بر اساس شرایط موجود و نظر شورای مدرسه و اطلس آموزشی طراحی شده عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع نظارت مستمر، پیگیری مجدانه و رصد همه‌جانبه اوضاع و شرایط موجود در مدارس حتی به صورت موردی در این راستا ضرورت دارد و بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان موضوع صیانت از سلامت همکاران و دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ضرورت فراگیر شدن و توسعه شبکه شاد به عنوان ظرفیتی درون سازمانی با قابلیت های فراوان بیش از پیش مهم و مورد نیاز است‌.

رخشانی گفت: اگر چه شرایط حاکم، فرایند یاددهی و یادگیری را به سمت و سوی دوری و فاصله بین معلمان و دانش آموزان پیش برده، اما بهترین و مطلوب ترین آموزش، آموزش حضوری، چهره به چهره و با برقراری ارتباط عاطفی و روانی بین معلم و دانش آموز است.

وی با تاکید بر تعامل، همراهی و همدلی اولیا و خانواده‌های دانش آموزان خاطرنشان کرد: یکی از بهترین بسترهای موفق برای شروع هر چه بهتر سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، همگرایی و مشارکت حداکثری پدران و مادران عزیز خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با همه تلاش و توان برای رفع نگرانی و ایجاد آرامش در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان در موضوع شروع سال تحصیلی ورود کرده و خواهیم کرد و ضرورت دارد با تمهید همه مقدمات به ویژه رعایت پروتکل های بهداشتی و تهیه ملزومات مورد نیاز و پیگیری این امور به استقبال دانش آموزان برویم.

رخشانی با تاکید بر موضوع نظارت هدایتی، افزود: مدیریت راهبردی یکی از مولفه های مهم موفقیت در برنامه های مختلف در حوزه های گوناگون آموزش و پرورش است و می‌ طلبد تا با جدیت همگان به دنبال تحقق آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار