مونا زندی‌: «بنفشه آفریقایی» زنانه نیست

«بنفشه آفریقایی» تمام انتظاراتی که از خودم به عنوان کارگردان داشتم برآورده کرد

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» می‌گوید برای ساخت این فیلم از خودش راضی است و تمام انتظاراتی که به عنوان یک کارگردان از خودش داشته است در این فیلم برآورده شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مونا زندی‌:  «بنفشه آفریقایی» زنانه نیست

«بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری محصول سال ۱۳۹۶ درحال حاضر به صورت آنلاین در فضای مجازی در حال اکران است. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

مونا زندی‌‌حقیقی در گفت‌وگو با پانا درباره موضوع فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» و انتخاب بازیگران این فیلم گفت: «به توصیه فاطمه معتمدآریا سعید آقاخانی را انتخاب کردیم اما یکی از دشواری‌های ما این بود که از بابک بخواهیم که در فیلم تکیده باشد چون او همیشه سرحال است. کلیت فیلم درباره این است که خانمی همسر سابقش را به خانه خود که با همسر دیگری در آن زندگی می‌کند می‌آورد تا در خانه خودش از او نگهداری کند که این اتفاق برگرفته از یک داستان واقعی است.»

وی ادامه داد: «خانواده‌ای که ما در فیلم نشان دادیم روستایی نیستند. ویژگی قصه و پذیرش آن چیزی است که در گذشته یک فرد رخ داده است. ما خواستیم بگوییم تعصبات و قضاوت‌ها را کنار بگذاریم ضمن اینکه هیچ رفتار غیراخلاقی را در فیلم از سوی شوهر سابق و شکوه نمی‌بینیم.»
زندی‌حقیقی در ادامه خاطر نشان کرد: «فیلم «بنفشه آفریقایی» زنانه نیست، اما کاراکتر اصلی آن یک زن است که قصه حول شخصیت او می‌گردد. این زن که با همسر دومش زندگی می‌کند، یک روز متوجه می‌شود فرزندانش پدر خود یعنی همسر اول او را به خانه سالمندان گذاشته‌اند؛ پس به کمک همسرش تصمیم می‌گیرد شوهر اول را به خانه آورده و از او مراقبت کند.»
کارگردان «بنفشه آفریقایی» احساس خود به این فیلم را چنین توصیف کرد: «"بنفشه آفریقایی" را خیلی دوست دارم. فارغ از اینکه خالق آن خودم هستم، هر وقت به هر دلیلی که به تماشایش می‌نشینم، نمی‌توانم از دیدنش دست بکشم و از بارها تماشای فیلم خسته نمی‌شوم. همه انتظاراتی که از خودم داشتم در این فیلم برآورده شده است.»


این کارگردان درباره انتخاب نام فیلم گفت: «از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم؛ هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگه‌داری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصربه‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد. از این رو است که برخلاف بسیاری از گل‌ها به‌جای توجه، به مراقبت زیاد و ویژه نیازمند است. آنچه در قصه فیلم جاری است درباره خصوصیات و مفاهیمی است که همواره نیاز به مراقبت دارند و باید حواس‌مان به آنها باشد تا حفظ شوند و تسری یابند. درنتیجه فکر می‌کنم علاوه‌بر زیبایی نام بنفشه آفریقایی و حضور فیزیکی‌اش در فیلم، مفهومی که در ورای آن ایستاده، برای آنچه فیلم می‌خواهد به تصویر بکشد، مناسب است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار