حبیبی: نسخه جدید شاد فردا رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد در خصوص فرهنگ سازی اقدامات جدید در راه است و نسخه جدید شاد فردا رونمایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
حبیبی: نسخه جدید شاد فردا رونمایی می‌شود

محمود حبیبی در میزگرد دومین روز از سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش گفت: تکنولوژی بی رحم است و از ما عبور خواهد کرد. ویروس کرونا باعث شد ما راه ده ساله را در شش ماه طی کنیم. امروز چهره نظام تعلیم و تربیت عوض و یادگیری معکوس شده است. در شش ماه گذشته نشان ادد که همکاران ما حاضرند خودشان را با شرایط هماهنگ کنند.

وی افزود: ما کار سختی پیش رو داریم ولی امید داریم و نگران نیستیم. بزرگترین ابزار ما اکنون نیروهای فناور هستند که به ما کمک می‌کند. ما در آموزش و پرورش بیش از ۹۰۰ نیروی زبده در حوزه فناوری داریم، همچنین ۱۳ هزار نیروی آموزش دیده در مدارس در حوزه فناوری داریم که این لشگر ما را به آینده امیدوار می‌کند.

حبیبی گفت: امیدواریم در این راه همکاران ما از خود گذشتگی کنند اما لازم است که از مخاطبان مان شناخت داشته باشیم. در ده سال گذشته در دنیا ما با کودکان نسل شبکه مواجه شدیم. آنها آموزش‌های کوتاه و کوچک را می‌پذیرند از این رو باید آموزش‌ها متناسب با نسل آنها باشد. در فنلاند اکثر محتوای آموزشی زیر سه دقیقه است و ما هم می‌توانیم این قالب‌ها را آماده کنیم. ما در حوزه فناوری باید تغییر شیفت و تغییر رویکرد را انجام دهیم.

وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش نیاز به زیست بوم‌ها جدید داریم که سامانه شاد یکی از این موارد است. اینکه یک سامانه بی نقص داشته باشیم امکان پذیر نیست اما بخاطر شاد می‌توانیم به خود ببالیم. البته باید به سمت خلاقیت هم پیش برویم.

وی خاطر نشان کرد: مدرسه محوری نیاز به خلاقیت دارد و نمی‌توان برای همه بخش‌های آموزش نسخه واحد پیچید. ما تقریبا ۵،۶ سال است که هوشمند سازی در مدارس را شروع کردیم اما فرآیندمان معکوس شد و مجبور شدیم مدارس را به تبلت‌ها بیاوریم. در خصوص فرهنگ سازی اقدامات جدید در راه است و نسخه جدید شاد فردا رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار