بودجه‌ای برای برگزاری مراسم بزرگداشت روزهای ملی خیام و عطار اختصاص نیافته است

نیشابور (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اعلام کرد سال گذشته ۱۳ میلیون تومان بودجه به اداره ارشاد نیشابور اختصاص یافت، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این میزان ۵۰درصد کاهش یافته و هیچ بودجه‌ای هم برای برگزاری مراسم بزرگداشت روزهای ملی خیام و عطار اختصاص پیدا نکرده و به دلیل کمبود اعتبارات این اداره نیازمند حمایت خیرین فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بودجه‌ای برای برگزاری مراسم بزرگداشت روزهای ملی خیام و عطار اختصاص  نیافته است

علیرضا سیدآبادی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پس از شیوع کرونا، اقتصادی کردن فضای مجازی در حوزه فرهنگی به طور جدی در دستور کار ما قرار گرفته است. درحال حاضر نیشابور فاقد مجتمع فرهنگی هنری است و تفاهم نامه هایی جهت تاسیس خانه هنرمندان با همکاری شهرداری منعقد شده است.
وی بیان کرد: از زمان شیوع کرونا ۱۳میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار به اهالی فرهنگ و هنر نیشابور تسهیلات کرونا پرداخت شده و در این حوزه نیشابور پس از مشهد رتبه دوم استان را دارد.

سیدآبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ رسانه در قالب نشریه، خبرگزاری و پایگاه خبری در نیشابور فعال است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ انجمن ادبی هنری، ۴۰ آموزشگاه هنری، هشت موسسه هنری سینمایی، ۲موسسه قرآنی، چهار موسسه نمایشی، ۹ چاپخانه، ۲۲ مرکز عرضه محصولات فرهنگی و چهار موسسه فرهنگی هنری در نیشابور فعال است و بیش از ۳۰۰ نفر فعال فرهنگی هنری در این شهرستان در قالب طرح بیمه هنرمندان و تکریم اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش صندوق هنر هستند.

سیدآبادی اظهار کرد: ما در حال تدوین بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان و خبرنگاران نیشابور هستیم. یک پردیس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با سه سالن نمایش در حال احداث است که بدین ترتیب ظرفیت صندلی‌های سالن‌های سینمایی نیشابور به یک هزار نفر می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار