در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور؛

حکیم زاده: اجرای طرح خوانا در 10 درصد استان‌ها اجرا می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در بخش دوم سخنان خود در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور از اجرای طرح خوانا برای ارتقا مهارت در دانش آموزان دوره ابتدایی در 10 درصد استان‌های کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: اجرای طرح خوانا در 10 درصد استان‌ها اجرا می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده در دومین بخش از ارائه گزارش خود در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای سراسر کشور اظهار کرد: یکی از اقدامات در حال اجرای این معاونت، تهیه بسته تحولی خوانا است که بر اساس مأموریت اصلی سند تحول به دوره‌ ابتدایی واگذارشده و هدف آن تقویت مهارت‌های پایه‌ای در دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی و پیش‌دبستانی است. جزییات طرح خوانا به‌عنوان دستورالعملی برای استان‌ها ارسال‌ شده و قرار است در ۱۰درصد از استان‌ها اجرا می‌شود.

حکیم زاده ادامه داد: تلاش داریم با تعریف شاخص‌ها و سنجه‌های قابل‌اندازه‌گیری بتوانیم در دانش‌آموزانی که طرح تحولی خوانا برای آن‌ها اجرا می‌شود تحولی در مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن، صحبت کردن و ابراز وجود را ایجاد کنیم و درعین‌حال آداب زندگی را که برای همه دانش آموزان ضروری است، به‌صورت جدی پیگیری کنیم و آن‌ها را در دانش آموزان نهادینه کنیم.

معاون آموزش ابتدایی گفت: طرح تحولی خوانا، باهدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب زندگی در دوره‌ی ابتدایی است که رفع یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام آموزشی یعنی ضعف در مهارت‌های خواندن، نوشتن و مهارت‌های زندگی را در حساس‌ترین دوره‌ی آموزشی در نظر دارد. همه‌ی ما موظف هستیم امکان دسترسی به آموزش را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی در خصوص تداوم آموزش در مناطقی که دسترسی به فناوری و یا تلویزیون نداشتند، گفت: برای این مناطق از طریق تهیه درس‌نامه‌ها، اعزام راهبران آموزشی و معلم یاران داوطلب، استفاده‌ شده است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه ما در شرایط خاص و در حال پشت سر گذاشتن تجربه‌ای متفاوت هستیم، گفت: نکته کانونی موفقیت در این کار حفظ انگیزه و اشتیاق است و اینکه بتوانیم این انگیزه‌ها را به دیگران منتقل کنیم‌.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از معلمان و تلاش آن‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: ما نیز از تشویق مدیران و معلمان که در این شرایط سخت کار می‌کنند دریغ نخواهیم کرد.

حکیم‌زاده گفت: امیدوارم دوره‌ی ابتدایی که اساس و بنیاد فرآیند ساختن انسان و سرمایه‌گذاری برای امروز و فردای آموزش ‌و پرورش است، در کانون توجه قرار گیرند. آینده‌ی دانش‌آموزان نسل بعدی به دست معاونت ابتدایی رقم خواهد خورد و باید سعی کنیم تا تمام کودکان در مدارس موفق و پیروز باشند.

حکیم‌زاده در انتهای نشست به دغدغه‌های معلمان و پرسش‌های آنان پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار