ضرورت و مزیتهای تبادل نیروی کار تخصصی بین ایران و آذربایجان

تهران ( پانا) - معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان می‌گوید با توجه به افزایش نرخ بیکاری در جهان طبعا کشورها تمایل چندانی برای جذب نیروی کار خارجی از خود نشان نمی دهند ولی در برخی موارد شاهد بودیم نیروی کار خارجی آمار اشتغال را افزایش می دهد و معتقدم تبادل نیروی کار فنی و تخصصی می تواند مزیت های زیادی برای دو کشور به همراه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت و مزیتهای تبادل نیروی کار تخصصی بین ایران و آذربایجان

به گزارش ایسنا، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی در دیدار ویدئو کنفرانسی با «انارکریم اف» معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان، زمینه های همکاری دو وزارتخانه را گسترده دانست و بر همکاری بیشتر تاکیدکرد.

در این گفت و گو بر تبادل تجربیات در مواجهه با ویروس کرونا و سیاست های دو کشور در خصوص اقشار آسیب پذیر جامعه،اجرایی کردن مفاد اسناد منعقده میان دو وزارتخانه، همکاری در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای و استانداردسازی مشاغل،همکاری در زمینه توانمند سازی افراد دارای معلولیت، تامین اجتماعی، بیمه روستائیان و کشاورزان و پایگاه اطلاع رسانی اقشار تحت پوشش و همکاری در زمینه گردشگری سلامت، تاکید شد.

میدری با اشاره به گفت و گوی اخیر وزرای دو کشور، بر اجرایی شدن مفاد اسناد همکاری منعقد شده میان دو وزارتخانه تاکید و اظهار امیدواری کرد موضوعات همکاری های مشترک هرچه سریع تر عملیاتی شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری کشورها در شرایط کرونایی گفت: روابط ایران و آذربایجان در این شرایط گسترش خواهد یافت و امیدوارم مشکلات ناشی از این ویروس را به راحتی مهار کنیم.

معاون رفاه اجتماعی افزود: کشور ما هم تجربیات و موفقیت های زیادی در زمینه کنترل و مهار کرونا به دست آورده است.

میدری افزود: در حوزه بهداشت و رفاه اجتماعی 750میلیون دلار افزایش اعتبار داشتیم و بیش از یک میلیارد دلار تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خانواده های نیازمند قرار دادیم.

معاون رفاه اجتماعی با اشاره به گستردگی فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: تبادل تجربیات در زمینه تامین اجتماعی، سوابق بیمه ای، گردشگری درمانی، تبادل نیروی کار و تنظیم موافقت نامه در این خصوص، آموزش های فنی و حرفه ای، استانداردسازی مدارک فنی و حرفه ای و برگزاری دوره های مهارت ، همکاری و تبادل تجربه در زمینه بیمه های روستائیان، عشایر و کشاورزان از زمینه های مشترک دو وزارتخانه است.

میدری گفت: با توجه به افزایش نرخ بیکاری در جهان طبعا کشورها تمایل چندانی برای جذب نیروی کار خارجی از خود نشان نمی دهند ولی در برخی موارد شاهد بودیم نیروی کار خارجی آمار اشتغال را افزایش می دهد و معتقدم تبادل نیروی کار فنی و تخصصی می تواند مزیت های زیادی برای دو کشور به همراه داشته باشد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: تبادل هیئت های کارشناسی و گفت و گوهای ویدئو کنفرانسی می تواند روند عملیاتی شدن موضوعات همکاری میان دو وزارتخانه را تسریع کند.

کریم اف، معاون وزیر کار جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گو تاکید کرد: در چند سال گذشته دیدار های متعددی میان مدیران دو وزارتخانه صورت گرفته است و این نشان از پویایی روابط دارد.

وی افزود: دو وزارتخانه حوزه های عملکرد تقریبا یکسانی دارند و امیدوارم با تبادل هیئت های کارشناسی بتوان تجربیات طرفین را به نحو مطلوب در اختیار یکدیگر قرار داد.

کریم اف خاطر نشان کرد: موضوع تبادل نیروی کار ماهر مشخصا در حوزه مسئولیت های وزارت اقتصاد و هیئت دولت جمهوری آذربایجان است و هر سه سال یکبار دراین خصوص تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و حمایت اجتماعی آذربایجان با بیان اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا، مشاغل رسمی هیچگونه آسیبی ندیده اند گفت: در بخش مشاغل غیررسمی به اقشار آسیب دیده کمک های نقدی به مبلغ ۱۱۰ دلار پرداخت شد و هم اکنون بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از این کمک های نقدی برخوردار هستند.

گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی همچنین با ارزشمند خواندن تجربیات ایران در زمینه اقشار آسیب پذیر، روستائیان و عشایر افزود: مشترکات فرهنگی و تاریخی میان دو کشور می تواند ظرفیت های همکاری را گسترش دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار