آماده‌سازی 5 پروژه آموزشی و راه‌اندازی قطب انرژی‌های نوین کشور در شیراز

شیراز (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز از آماده سازی پنج پروژه آموزشی- ورزشی با هزینه تقریبی 270 میلیارد ریال در این ناحیه از آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی 5 پروژه آموزشی و راه‌اندازی قطب انرژی‌های نوین کشور در شیراز

محمد کماندار در حاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش کشور در شیراز، با اشاره به هدف برگزاری این اجلاس گفت: با توجه به شرایط جدیدی که به خاطر وجود ویروس کرونا در کشور و در تمام دنیا حاکم شده، سیستم آموزشی، فضاهای آموزشی و شیوه آموزش باید برمبنای نیازهای روز و با هماهنگی و تعامل بین ادارات کل آموزش و پرورش در سراسر کشور برنامه ریزی شود و از تجربیات یکدیگر در این زمینه بهره ببریم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با اشاره به مهمترین مشکلات و چالش‌های اجرایی پیش روی آموزش و پرورش در سطح ملی و در سطح ناحیه در پنج سال آینده گفت: یکی از چالش‌های ما در این زمینه، کمبود شدید نیروی انسانی و بازنشسته شدن تعداد زیاد همکاران و تعداد کم ورودی‌ها به ناحیه سه است که در پنج سال آینده به مهمترین معضل برای ما تبدیل خواهد شد.

کماندار افزود: مستهلک بودن تجهیزات در مدارس، لزوم ساخت و ساز در سطح مدارس اعم از ساخت مدرسه جدید و اضافه کردن کلاس به فضای آموزشی، هجوم مهاجرین به بخش‌هایی از این ناحیه نیز از مهم ترین معضلات پیش روی ما بوده و خواهد بود که ما را ملزم به برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه‌ها هستیم.

او در رابطه با مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی جدید افزود: آماده سازی پنج پروژه آموزشی-ورزشی با هزینه تقریبی 270 میلیارد ریال و الحاق این موارد به چرخه آموزش و انجام امور ثبت نام در حد امکان به صورت غیر حضوری از جمله فعالیت‌های اخیر این ناحیه است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در خصوص شاخص‌های رشد حوزه کاری خود، گفت: راهیابی یکی از دانش‌آموزان حوزه متوسطه این ناحیه به مجلس شورای دانش آموزی، راه اندازی رشته های تربیت بدنی، کشاورزی و یازده رشته دیگر، قرار گرفتن در رتبه های اول تا پنجم در سطح استان در رشته های فرهنگی و هنری و همچنین رشته های علوم آزمایشگاهی، از جمله افتخارات و موفقیت های ما بوده است.

کماندار در ادامه با اشاره به راه اندازی قطب انرژی های نوین کشور و بازگشایی مدرسه دوره اول تیزهوشان در آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز، افزود: دانش آموزان این ناحیه در دوره های متوسطه اول و دوم با فرایند تولید و درآمدزایی آشنایی پیدا کردند که پس از آموزش‌های اولیه توانستند تولیدات خود را در بازارچه های داخلی و بیرون از سطح مدارس در معرض فروش قرار دادند.

وی در خصوص اجرای طرح بوم در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: اصل طرح بوم با توجه به راهکارهای ارائه شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که طی آن ظرفیت ها و فرصت های موجود در هر منطقه را در مدرسه و بیرون از مدارس مورد توجه قرار می دهد.

کماندار افزود: این ظرفیت‌ها در ناحیه سه شامل مهارت‌های پخت نان، امور نگهداری دام، خیاطی، تولید گلیم و قالی، عروسک سازی، پرورش ماهی و فرایند عمل آوری لبنیات و...بوده که این امور از حالت آماتور، به حالت نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای تبدیل شده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز ادامه داد: علاوه بر این توانستیم در کارگاه خیاطی این ناحیه با کمک دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و گروه‌های جهادی، اقدام به تولید روزانه سه تا پنج هزار عدد ماسک کنیم و این تولیدات را روانه مکان‌های مورد نیاز کنیم.

کماندار در خصوص زمان آغاز و پایان سال تحصیلی ( اول مهر، پایان خرداد وتعطیلات نوروز) گفت: با توجه به امکانات و شرایط موجود در مدارس این ناحیه، تعجیل و تاخیر در آغاز به کار مدارس، آسیب‌های فراوانی به ما خواهد زد که این آسیب‌ها می‌تواند همکاران، دانش‌آموزان، اولیاء و حتی مشاغل مرتبط با آموزش و پرورش را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار