معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برگزاری طرح ایران مهارت در یکی از مناطق شهرستان های استان تهران

تهران(پانا)- در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیر کل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ، اجرای طرح ایران مهارت در سال جاری در شهرستان های استان تهران تبیین و توجیه شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح ایران مهارت در یکی از مناطق شهرستان های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بهروز هاشمی در تشریح این خبرگفت: در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیر کل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش مقرر شد طرح ایران مهارت در یکی از مناطق شهرستان‌های استان تهران به صورت متمرکز برای تمامی دانش‌آموزان پایه هفتم برگزار شود.

او با تاکید بر اهمیت توزیع متوازن رشته‌ها در دوره دوم متوسطه اظهار کرد: بدلیل مشکلات موجود رسیدن به توسعه متوازن 50درصد در کشور، طرح ایران مهارت تدوین‌شده که برای دانش آموزان پایه هفتم اجرا شود، این در حالی است که در کشور توسعه رشته‌های مهارتی در حدود 35 درصد و در شهرستان های استان تهران در حدود 38درصد است.

هاشمی اجرای این طرح را بر روی دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: در این طرح سال تحصیلی به دو بخش تقسیم و در 10 هفته ابتدایی آموزش مهارت‌های پایه‌ای برای دانش‌آموزان انجام و در ادامه دانش‌آموزان در هنرستان‌ها، کارگاه‌ها و یا مراکز فنی و حرفه‌ای طرف قرارداد با آموزش و پرورش و حتی در پژوهش‌سراهای دارای تجهیزات کافی به یادگیری مهارت‌های عملی می‌پردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با ابراز امیدواری برای رسیدن به سطح بالاتری از توسعه در سال‌های آینده، تصریح کرد: کسب مهارت و آشنایی با روحیه کسب و کار در دانش‌آموزان موجب افزایش آگاهی در انتخاب رشته‌های فنی و مهارتی در دوره دوم متوسطه شده و قطعا پیگیر برگزاری این طرح به صورت متمرکز در یک منطقه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار