اعتراض دانشجویان دکتری دامپزشکی به برگزاری آزمون پیش‌درمانگاهی

تهران (پانا) - جمعی از دانشجویان دکتری رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد به برگزاری آزمون پیش درمانگاهی این رشته که قرار است پس از چند بار تعویق در روز 20 شهریورماه به صورت حضوری برگزار شود، اعتراض دارند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض دانشجویان دکتری دامپزشکی به برگزاری آزمون پیش‌درمانگاهی

آزمون پیش درمانگاهی دانشجویان رشته دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد که قرار بود در تاریخ ۸ اسفند ماه سال گذشته برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام وضعیت قرمز در استان‌های کشور از جانب ستاد مبارزه با کرونا، این آزمون همانند سایر آزمون‌های کشوری لغو و به تاریخ ۲۰ فروردین ماه امسال موکول شد اما در پی تداوم شیوع این ویروس، تاریخ مذکور لغو شد و برگزاری آزمون بازهم به تعویق افتاد.

در نهایت قرار شد آزمون پیش درمانگاهی رشته دامپزشکی، روز 20 شهریورماه امسال و به صورت حضوری برگزار شود. آزمون پیش درمانگاهی رشته دکتری دامپزشکی پس از گذراندن 7 ترم تحصیلی همچون پزشکی و دندان پزشکی هرساله در ٢ نوبت برگزار می‌شود و مطابق آیین‌نامه دوره دکتری عمومی دامپزشکی برای تمام دانشجویان مقطع دکتری عمومی دامپزشکی ضروری است اما برگزاری حضوری این آزمون موجب اعتراض دانشجویان این رشته شده است و با ارسال نامه به مسئولان این دانشگاه و همچنین معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد خواستار لغو آزمون مذکور هستند.

در بخشی از نامه این دانشجویان به احمد حیدری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد آمده است: « دانشجویان رشته دامپزشکى داوطلب شرکت در آزمون پیش درمانگاهی اسفند ٩٨ خواستار آن هستیم که مسئولین مربوط عدالت آموزشی را سرلوحه تصمیمات خود قرار داده و بر آن آمیدیم که ضمن توجه به توضیحات و بندهاى ذیل که مطالبه دانشجویان این رشته بوده، مراتب لطف و همکارى خود را دریغ نفرمایند. با توجه به توضیحات فوق، دومین نوبت امتحان مذکور طبق روال معمول، بهمن ماه برگزار می گردید که در اقدامی جهت همزمان سازی آزمون مذکور با آزمون های پزشکی و دندان پزشکی به تاریخ ٨ اسفند ١٣٩٨ موکول گشت و پس از آن با شیوع ویروس کرونا در کشور این آزمون لغو و به تاریخ ٢٠ فروردین ١٣٩٩ موکول شد و با توجه به فراهم نشدن شرایط لازم در فروردین ماه آزمون مذکور برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی بر اساس سوابق تحصیلی گشته و در اقدامی بحث بر انگیز وضعیت دانشجویان دامپزشکی بلاتکلیف مانده و هیچ خبر رسمی و مشخصی در این مورد اعلام نشد. سپس در تاریخ 7/2/1398 بخشنامه ای صادر و در کمال تعجب اعلام شد، دانشجویان دامپزشکی از دانشجویان پزشکی و دندان منفک شده و آزمون آنان تعویق و به تاریخ 20 شهریور موکول شده است .»

همچنین در این نامه آمده است: «موکول شدن آزمون به تاریخ 20 شهریور 1399 مشکلاتی از باب تقویم آموزشی و به‌هم ریختگی‌های آن با توجه به پیشرفت بیش از پیش بیماری در سطح کشور اعم از همپوشانی با برگزاری کلاس‌های عملی ترم گذشته، کلاس‌های ترم تابستان، امتحانات پایان ترم و دوره کارآموزی تابستانه دانشجویان ایجاد کرده که عملا امکان مطالعه آزمون و طبعا برگزاری آزمون وجود داشته و امکان پذیر نیست. لذا از شما مقام مذکور خواستاریم پیگیری های لازمه را جهت احقاق حق ما دانشجویان دامپزشکی جهت یکسان سازی و رعایت مساوات شرایط آزمون داوطلبین اسفند با پزشکی و دندان پزشکی انجام دهید.»

متن کامل نامه دانشجویان دکتری رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد از اینجا قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار