تخت روانچی: آمریکا صلاحیت استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد

تهران (پانا) - نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که آمریکا صلاحیت استفاده از سازوکار بازگشت تحریم‌های گذشته را ندارد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تخت روانچی: آمریکا صلاحیت استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مجید تخت روانچی گفت: استدلال‌های حقوقی اکثریت اعضای شورای امنیت و جمع بندی رئیس آن قاطع و روشن است و بر اساس آنها آمریکا صلاحیت استفاده از سازوکار بازگشت تحریم‌های گذشته را ندارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: آمریکا ماجراجویی خود علیه ایران را به حدی رساند که در اقدامی تروریستی به دستور مستقیم رئیس جمهوری این کشور، قهرمانان منطقه‌ای ضدتروریست شامل سردار سلیمانی را به شهادت رساند و با اینکه اکثر حقوقدانان از این اقدام به عنوان نقض آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین الملل یاد کردند، شورای امنیت سکوت کرد.

وی گفت: آمریکا در ادامه تلاش‌های خود، قطعنامه‌ای را برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران ارائه کرد که توسط ۱۳ عضو شورا رد شد. متعاقب آن، این کشور با تسلیم نامه‌ای تلاش کرد وانمود کند سازوکار ماشه را فعال کرده است ولی ۱۳ عضو شورای امنیت، ایران و نماینده عالی اتحادیه اروپائی در امور دفاعی و سیاست خارجی، طی نامه‌هایی این اقدام آمریکا را رد کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار