مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری مطرح کرد:

تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار دانش آموز در مدارس خراسان رضوی ثبت نام قطعی شده اند

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری با موضوع بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ از ثبت نام قطعی یک میلیون و ۲۶۰ هزار دانش آموز تا کنون در مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار دانش آموز در مدارس خراسان رضوی ثبت نام قطعی شده اند

قاسمعلی خدابنده در این نشست خبری گفت: با وجود اینکه حجم دانش آموزان استان زیاد است، با حوصله و رعایت پروتکل ها ی بهداشتی فرآیند ثبت نام دانش آموزان انجام شده است و در این زمینه مشکل خاصی نداشتیم. از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه عملا فرآیند تعلیم و تربیت آغاز می شود.
وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار دانش آموز ثبت نام قطعی شده اند و پیش بینی می شود که تعداد دانش آموزان استان تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد.
خدابنده شرایط برگزاری سال جدید تحصیلی را با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ بر اساس وضعیت هر استان دانست و گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط سال تحصیلی متفاوت خواهد بود، نحوه برگزاری سال تحصیلی جدید در هر استان و شهرستان بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز به ترتیب به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزار خواهد شد که از نظر سازگاری با شرایط برگزاری سال جدید تحصیلی انعطاف و آمادگی لازم در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹کشور با کمبود ۱۹۷ هزار معلم مواجه است، در خراسان رضوی ۱۹ هزار نفر معلم کمبود داریم، برنامه ریزی شده است تا نیمی از این تعداد با روش های استفاده از نیروهای خرید خدمات آموزشی، نیروهای حق التدریس و سرباز معلم و نیمی دیگر را از طریق حق التدریس معلم های شاغل و بازنشسته تامین شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در خراسان رضوی ۴۰۰ آموزشگاه شبانه روزی وجود دارد که با توجه به شرایط فعلی، دایر بودن خوابگاه ها امکان ندارد به همین دلیل، به این مدارس پیشنهاد شده است که در صورت امکان برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری، در دو نوبت فعالیت داشته باشند و از محل هزینه و بودجه غذایی که در اختیار این مدارس است برای دانش آموزان سرویس رفت و برگشت تهیه کنند.
وی افزود: ۱۴۰۰ مدرسه غیردولتی در استان وجود دارند که برای سال تحصیلی جدید ۱۰۰مدرسه درخواست توقف خدمات ارائه دادند و امسال تعطیل خواهند بود.
علی ابری اول، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست افزود: امروز آخرین روز ثبت نام دانش آموزان برای کتاب در سامانه اعلام شده بود و اینکه این زمان تمدید شود یا خیر هنوز مشخص نیست. اگرچه با توجه به چند روز تعطیلی امکان تمدید آن وجود دارد، اما برای افرادی که ثبت نام خود را در این باره انجام داده اند کتاب ها به ادارات استان ارسال شده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: سال تحصیلی جدید در این استان با شعار سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی آغاز می‌شود.

وی افزود: بر این اساس تامین سلامت و بهداشت دانش‌آموزان به عنوان اولویت اصلی قلمداد می‌شود و به همین دلیل امسال کمیته سلامت و بهداشت به عنوان یکی از کمیته های ستاد پروژه مهر استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

صابری ادامه داد: ۱۵ شهریور ماه همزمان با آغاز رسمی سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس استان حتی در شرایط قرمز، مراسم نمادین بازگشایی مدارس با حضور عوامل اجرایی و معلمان هر مدرسه برگزار خواهد شد.
وی افزود: امتحانات نوبت اول و دوم در مناطق سفید و زرد به صورت حضوری برگزار خواهد شد، اما در صورت وجود شرایط قرمز امتحانات تمامی پایه ها و مقاطع به صورت غیر حضوری و صرفا در پایه نهم و دوازدهم به دلیل اجرای طرح هدایت تحصیلی در پایه نهم و اجرای امتحانات نهایی در پایه دوازدهم برگزاری امتحانات به صورت حضوری انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار