828 مازندرانی‌ در تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند

ساری (پانا) - مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد که در روزهای تاسوعا و عاشورا 828 نفر ای مردم استان خون اهدا کردند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
828 مازندرانی‌ در تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند

ذوالفقار تقوی در گفت و گو با پانا ضمن یادآوری اینکه تمامی پایگاه‌های انتقال خون ثابت و پایگاه‌های سیار در نظر گرفته شده در مناطق مختلف این استان، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی فعال هستند، گفت: «در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی، در کل استان هزار و 23 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند.»

او اعلام کرد که در این دو روز 828 نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته تقوی نیمی از میزان خون اهدایی در دو روز تاسوعا و عاشورا یعنی حدود 512 نفر، از طرف کسانی بوده که اهداکننده مستمر هستند به این معنا که به صورت میانگین سالی ۲ بار خون اهدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران همچنین اعلام کرد که 245 نفر از اهداکنندگان اهداکننده باسابقه بوده‌اند، در حالی که 64 نفر از آنان برای نخستین بار بوده که برای اهدای خون مراجعه می‌کرده‌اند.

تقوی با اشاره به اینکه ۳۹ نفر از اهداکنندگان خون در تاسوعا و عاشورا زنان بوده‌اند، بر لزوم مشارکت بیشتر این قشر جامعه در امر اهدای خون تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد که با افزایش آگاهی و زدودن باورهای غلط، استان مازندران به استان برتر اهدای خون با مشارکت زنان تبدیل شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران از اهداکنندگان خون در این دو روز قدردانی کرد و یادآوری کرد که پویش نذر خون تا اربعین حسینی ادامه دارد و گفت: «هم‌استانی‌ها اگر نذر خون دارند تا اربعین حسینی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.»

تقوی تأکید کرد که در پایگاه‌های انتقال خون تمامی موارد بهداشتی رعایت می‌شود و اهداکنندگان نباید نگرانی در این خصوص داشته باشند.

او با بیان اینکه در مازندران ۱۱مرکز اهدای خون و سه دستگاه اتوبوس سیار همواره آماده خونگیری از عزاداران حسینی است، گفت: «نیاز به خون همیشگی است و امیدواریم شاهد حضور مستمر مردم در پایگاه‌های انتقال خون باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار