هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ۱۰ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید موقتی در ۱۰ استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رشد ابرهای همرفتی بویژه دربعدازظهر و اوایل فردا شب (۱۱ شهریورماه) تا چهارشنبه (۱۲ شهریورماه) موجب وقوع رگبار باران و رعد وبرق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات شمال شرقی خوزستان، غرب اصفهان، لرستان، ایلام، همدان، کرمانشاه، کردستان و برخی مناطق آذربایجان غربی می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی برخورد صاعقه و احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، کنترل و بازگشایی آب روها، برداشت سریع محصولات بادام، اتخاذ تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز توصیه می کند.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار