تعزیه شام غریبان با استقبال خانواده‌ها در خانه هنرمندان

تهران (پانا) - مراسم تعزیه شام غریبان با استقبال قابل‌توجه خانواده‌ها در مقابل عمارت خانه هنرمندان در باغ هنر شامگاه روز دهم محرم صورت پذیرفت.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تعزیه شام غریبان با استقبال خانواده‌ها در خانه هنرمندان

مراسم تعزیه شام غریبان شامگاه یکشنبه 9 شهریورماه مصادف با عاشورای حسینی در مقابل عمارت خانه هنرمندان ایران در باغ هنر توسط هیئت تعزیه‌داران متوسلین به قمر بنی‌هاشم (ع) با استقبال قابل‌توجه خانواده‌ها صورت پذیرفت.

حاج سید اکبر هاشمی از معین البکاهای قدیمی و باسابقه تهران عهد دار تعزیه در شب آخر با مدح قیام عاشورا و مصیبت‌های که بر اهل‌بیت رفت مجلس را آغاز و سپس با تعزیه روز عاشورا و شام غریبان مجلس را به پایان برد. از نکات قابل‌توجه استقبال خانواده‌ها به همراه فرزندانش از این مراسم بود.

برگزاری مجالس تعزیه چند سالی ست که در ایام محرم به‌خصوص در دهه اول به همت خانه هنرمندان ایران و شهرداری تهران در باغ هنر برگزار می‌شود که امسال به دلیل شرایط ویژه کرونا تنها در سه شب و رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی بافاصله گذاری اجتماعی در جانمایی مخاطبان صورت پذیرفت و این اهتمام به رعایت در حالی بود که استقبال خانواده و مخاطبان چه در شب آخر و سایر شب‌ها بیش‌ازحد تصور بود.

این مراسم از ساعت 18 آغاز و تا بعد از نماز مغرب و عشا نیز ادامه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار