طراح برتر طرح درس ملی جغرافیا :

بعد عملی دروس بایدمورد توجه قرار گیرد

بیرجند(پانا)- یک دبیر درس جغرافیا شهرستان بیرجند عنوان کرد در طرح درس می بایست به بحث عملی دروس هم توجه شود و در درس جغرافیا که در زندگی روز مره هم کاربرد دارد، این امر بیشتر به چشم می آید.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بعد عملی دروس بایدمورد توجه قرار گیرد

ناهید عرب، طراح برتر طرح درس ملی در درس جغرافیا شهرستان بیرجند در گفت و گو با پانا گفت: 29 سال است در کسوت معلمی در رشته جغرافیا تدریس می کنم و در این زمینه، یک طرح درس ارائه کرده ام که در سطح کشور ،برتر شناخته شده است.

عرب ادامه داد: همیشه دوست دارم مشغول به کاری باشم و از کار کردن خسته نمی شوم و همین اشتیاق به کار و فعالیت باعث می شود که در زندگی موفق باشم.

این دبیر نمونه با اشاره به اینکه یک معلم موفق می بایست تلاش و پشتکار بسیاری داشته باشد، گفت: من برای نوشتن این طرح درس، هیچ منبعی از گذشته را در اختیار نداشتم و این امر باعث شد تا تحریر این طرح درس مشکل باشد.

او مطالعه را رمز موفقیت یک دبیر دانست و گفت: در طرح درس ملی، می بایست دبیر هر آنچه را در نظر دارد روی کاغذ بیاورد تا اجرای آن هم راحت تر شود.

عرب گفت:در طرح درس می باید به بحث عملی دروس هم توجه شود و در درس جغرافیا که در زندگی روز مره هم کاربرد دارد، این امر بیشتر به چشم می آید.

او گفت: دانش آموزان امروز بیشتر کارهای خود را در بستر اینترنت انجام می دهند و آموزش مجازی نیز باعث شده است تا ارتباط دانش آموز و فضای مجازی بیشتر شود .

این دبیر گفت: اشتیاق و علاقه دانش آموزان به اینترنت باعث شده است تا از کتاب فاصله بگیرند و حتی برگزاری امتحانات را بر روی کاغذ، خوشایند نمی دانند.

عرب گفت: فاصله گرفتن از کتاب و ارتباط با دنیای مجازی برای دانش آموزان می بایست مدیریت شود تا امور به بهترین نحو ممکن به نتیجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار