دراجلاس سراسری کسب رضایت مندی مشتری مطرح شد:

ضرورت آگاه‌سازی کشورهای هدف صادراتی ازپروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ تولید صنایع غذایی

تهران (‌پانا) – مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده خشکبار کشور با تاکید بر ضرورت آگاه‌سازی کشورهای هدف صادراتی از پروتکل‌های سخت‌‌گیرانه تولید صنایع غذایی می‌گوید متاسفانه کشورهای اروپایی وحتی کشورهای حوزه خلیج فارس تمایل چندانی برای خرید کالا ازکشور ما چه درزمینه صنایع غذایی وچه درامرسایرصنایع به روز ایران ندارند به دلیل اینکه تصورذهنی شان براین است که کشورما درزمینه کنترل کرونا عملکرد ضعیفی داشته و ممکن است صنایع غذایی صادراتی ما زمینه سازانتقال این ویروس به کشورآنها باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آگاه‌سازی کشورهای هدف صادراتی ازپروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ تولید صنایع غذایی

درپی برگزاری اجلاس سراسری کسب رضایت مندی مشتری با رویکرد " نقش مدیریت درروند بهبود پاسخگویی به مشتری دردوران کرونا وپساکرونا" که با حضورجمعی ازمقامات دولتی و نمایندگان مجلس درمحل تالاردیپلماتیک وزارت امورخارجه برگزارشد، نشان عالی رضایت مندی مشتری دردوران کرونا وپسا کرونا به شرکت گسترش خشکبارخاورمیانه تعلق گرفت.

محمد‌علی احمدی‌فر، مدیرعامل شرکت گسترش خشکبارخاورمیانه گفت: مشکلات ناشی از ویروس کرونا شوک عظیمی به چرخه اقتصادی کشورها وارد کرد به طوری که حتی کشورهای توسعه یافته هم درچند ماهه اول ازاین موضوع آسیب دیدند، اما به هرحال با گذشت زمان توانستند به صورت بهینه ای این مشکل را مدیریت کنند و به شرایط پیشاکرونا بازگردند.

وی با یادآوری این موضوع که چگونگی مواجهه با ویروس کرونا، مسایل پیرامون روند درمان وهمچنین شیوه مدیریت کنترل این بیماری درکشورمان سبب شد که متحمل آسیب های اقتصادی بسیاری ازاین رهگذرشویم، تاکید کرد: متاسفانه کشورهای اروپایی وحتی کشورهای حوزه خلیج فارس تمایل چندانی برای خرید کالا ازکشور ما چه درزمینه صنایع غذایی وچه درامرسایرصنایع به روز ایران ندارند به دلیل اینکه تصورذهنی شان براین است که کشورما درزمینه کنترل کرونا عملکرد ضعیفی داشته و ممکن است صنایع غذایی صادراتی ما زمینه سازانتقال این ویروس به کشورآنها باشد.

اعطای نشان عالی رضایت مندی مشتری به شرکت گسترش خشکبارخاورمیانه

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبارخاورمیانه خاطرنشان کرد: برای رفع چنین رویکرد نادرستی لازم است تا اتاق های بازرگانی ایران وکشورهای هدف وهمچنین مقامات وزارت بهداشت ایران و کشورهای مربوطه نشست های مشترکی داشته باشند و آنها را ازپروتکل های سخت گیرانه ای که درزمینه تولید صنایع غذایی صادراتی بهره گیری می کنیم، آگاه کنند به طوری که درجریان این امر قراربگیرند که تولید کنندگان روند کنترل ویروس کرونا را چه ازطریق انتقال آن ازپرسنل به پرسنل وچه ازطریق پرسنل به مواد تولیدی کاملا کنترل و ممیزی می کنیم.

وی گفت: درحال حاضرشرکت متبوع ما ازطریق مکاتبات ایمیلی اطلاع رسانی های مذکوررا به شرکت های هدف انجام داده است اما این امر به تنهایی اقناع کننده نیست وسبب نمی شود که این کشورها دغدغه مندی شان دراین زمینه مرتفع شود و ازاین رولازم است که یک ارگان رسمی نظیروزارت بهداشت که به صورت مستقیم درگیرویروس کرونا است دراین زمینه ورود پیدا کند.

احمدی‌فرافزود: درواقع نهادهای مربوطه می بایست با ارایه مدارک ومستندات قانع کننده، اطلاع رسانی های لازم را به کشورهای مد نظر ارایه دهند تا آنها بدانند که روند تولیدات محصولات غذایی درکارخانجات درقالب پروتکل های سخت گیرانه ای صورت می گیرد وهیچ نوع نگرانی ازبابت انتقال ویروس کرونا ازطریق محصولات صادراتی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبارخاورمیانه همچنین یادآور شد: اگرچه بازار صادارت برخی صنایع غذایی ممکن است فصلی و دارای نوسان باشد ودریک مقطع زمانی به اوج برسد و درمقطعی دیگری کاهش یابد، ولی صنعت خشکبارازاین قاعده مستثنی است ودرتمام طول سال درکشورهای خارجی دارای مشتری است وبرخلاف کشورخودمان که صرفا دربرخی از مقاطع نظیرمناسبات مربوط به شب یلدا و عید نوروز، تقاضا برای مصرف این محصول به اوج می رسد اما این رویه در بازارهای جهانی صدق نمی کند وهمه فصول سال تقاضا برای این محصول وجود دارد.

وی گفت: درحال حاضر به خاطرشیوع ویروس کرونا شرایط صادرات محصولات غذایی ازجمله خشکبار سخت ترشده است، درچنین شرایطی یا باید دست روی دست گذاشت ومنتظرباشیم که ویروس کرونا کامل ازبین برود که این انتظارغیرمنطقی است، یا اینکه ارگان های مربوطه نسبت به تسهیل شرایط وزمینه سازی برای صدوربهینه صنایع غذایی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه گفت: ویروس کرونا سبب شد که کارخانجات متبوع این شرکت درزمینه توسعه زیرساخت ها برای کنترل ویروس کرونا، اعم ازنحوه ایزوله سازی پرسنل و چگونگی فعالیت آنها درخطوط تولید وهمچنین نوع بسته بندی و شرایط نگهداری محصولات، تغییرات اساسی برمبنای متد روز دنیا انجام دهد وهمچنین با بررسی و پالایش پروتکل های بین المللی، ترجمه وبومی سازی و اجرایی کردن آنها دگرگونی اساسی درروند تولید محصولاتمان براساس شرایط ناشی ازکرونا ایجاد کنیم.

احمدی‌فر با تاکید براینکه ویروس کرونا سبب شد که که بخشی ازفرآیند تولید شرکت متبوعش دچارتغییرات اساسی شود اضافه کرد: علی رغم مصایب ومشکلات عدیده اما ممیزی و پالایش محصولاتمان را پیش از ورود مواد اولیه وخام به کارخانه انجام می دهیم واگرچه پایش محصولات درباغات وترمینال های محصولات خشکبار بسیار سخت است اما علی رغم همه این ها، خوشبختانه این موضوع را عملیاتی کرده ایم.

وی تاکید کرد: البته اجرایی کردن این پروسه هزینه های سرباری را برای ما دربرداشته است اما با توجه به اهداف نهایی ما برای تولید محصول باکیفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، زیرباراین هزینه رفتیم تا مشتری با خیال راحت نسبت به مصرف تولیدات کارخانه ما اقدام کند.

احمدی‌فر گفت: درشرکت گسترش خشکبارخاورمیانه هدف اصلی رضایت مشتری است واین سیاست چه برای بازارهای صادراتی و چه داخلی به صورت کامل اجرایی می شود. تاکنون این سیاست به صورت کامل اجرایی شده است و پرسنل شرکت ماتعصب مثال زدنی نسبت به تولید محصول با کیفیت دارند وامیدواریم که کیفیت محصولات ما درحد لیاقت مشتریان باشند.

این فعال حوزه صنایع غذایی همچنین درباره مشکلات مربوط به صادرات صنعت خشکبار پس ازشیوع ویروس کرونا گفت: اساسا مشکلات ودغدغه های مربوط به صادارت صنعت خشکبار پیش ازهمه گیری کرونا نیز وجود داشته است وصادرکنندگان همواره ازگذشته چالش های عدیده ای دراین زمینه داشته اند اما کرونا سبب تشدید مشکلات صادرات شده است.

احمدی‌فر با ذکرمثالی تاکید کرد: به عنوان مثال درشرایط فعلی هم تهیه مواد اولیه و هم فروش محصولات سخت شده و سبب تحمیل چالش های عدیده‌ای به دست اندرکاران این حوزه شده است.

مشکلات صادرات خشکبار از کشور

وی افزود: درحال حاضر درامر صادرات محصولات مرتبط با صنعت خشکبار فارغ ازاینکه بازاریابی و پیدا کردن مشتری درخارج ازمرزها با مشکلات بی شماری همراه است ،علاوه براین، ارتباط گیری، ارسال بار، تحویل بار، تحویل اسناد بار و برگشت پول به فرایندی فرسایشی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبارخاورمیانه یادآور شد: درچنین شرایطی صادر کننده برای اینکه درموعد مقرر محصول خود را به دست مشتری برساند دچارتنش و درگیری های فراوانی بابت نقل وانتقال اسناد مربوطه می شود و بعد ازطی این مراحل چالش بعدی این است که با توجه به شرایط ناشی از تحریم ظالمانه چگونه وجوهی که مصرف کنندگان دراختیار کمپانی قرارمی دهند به چرخه اقتصادی کشوربازگردانده شوند.

وی گفت: هرچند مشکلات پیچیده و پیش بینی نشده زیادی در مسیر صادرات صنایع غذایی وجود دارد اما نباید ناامید شد چرا که بسیاری ازشرکت ها درچنین شرایطی توانسته اند با راهکارهای خلاقانه و سعه صدر برمشکلات مربوطه فایق شوند و درامر تجارت کارنامه موفقی داشته باشند.

احمدی‌فر تاکید کرد: اما نباید فراموش کنیم که بخش خصوصی توان محدود و مشخصی دربرابر تحریم ها دارد وازآنجا که تحریم ها برعلیه دولت ها وضع شده است بخش خصوصی نمی تواند کارخاصی درمواجهه با این مشکل انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار