قدردانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان سیدالشهدا(ع)

تهران (پانا) - پس از عزاداری‌ها و حماسه‌سرائی‌های عارفانه و عاشقانه دهه اول محرم امسال، در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا بود، سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی از همه سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، که در مجالس کوچک و بزرگ عظمت نهضت پرافتخاری حسینی و ذلت ظالمان جبهه کفر و دنیاپرستی را به نمایش گذاشتند به‌طور خاص جناب آقای کریمی که کارهای نمادین و ماندگار ایشان مانند حضور در محله‌های شهر؛ که امسال رنگ و بوی متفاوتی به محرم حسینی داد، تشکر و قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان سیدالشهدا(ع)

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشروح این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

عزاداری‌ها و حماسه‌سرائی‌های عارفانه و عاشقانه دهه اول محرم امسال، در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا بود به فضل الهی باعظمت و شکوه برگزار شد و در عین غربت و تنهایی حکایتی دیگر از عاشقانه‌های کربلایی را رقم زد.

حسب فرمایش رهبر حکیم انقلاب، رعایت شرایط بهداشتی و عمل به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در هیئات مذهبی، از نکات برجسته در عزاداری‌های امسال بود.

از همه سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، که در مجالس کوچک و بزرگ عظمت نهضت پرافتخاری حسینی و ذلت ظالمان جبهه کفر و دنیاپرستی را به نمایش گذاشتند و عمق دیگری از ارتباط فکری و قلبی مردم شریف ایران و همه عزاداران حسینی در سراسر جهان را برجسته نمودند، تشکر می‌کنم.

به‌طور خاص از حماسه‌سرای اهل‌بیت(ع) جناب ِآقای حاج محمود کریمی که کارهای نمادین و ماندگار ایشان مانند حضور در محله‌های شهر؛ که امسال رنگ و بوی متفاوتی به محرم حسینی داد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

حضور حاج محمود کریمی در منزل ابوالفضل زمانه، سردار بزرگ دل‌باخته امام حسین(ع)، شهید سردار بزرگ اسلام قاسم سلیمانی، نمادی از روضه‌خوانی غریبانه و مردمی را به نمایش گذاشت و همچنین حضور در محله ارامنه تهران که همواره حسینی بوده‌اند با حسینی‌ها همراهی و همدلی داشته‌اند، به دل‌ها نشست و تحسین همگان را در شرایط کرونایی برانگیخت.

گزیده گوئی‌ها، قطعه خوانی‌ها، مرثیه‌سرائی‌ها، مدیحه‌گوئی‌های زیبا و مؤثر و آثار هنری و نمایشی، جلوه دیگری از بازنمائی‌های عالمانه و عاشقانه و حماسه‌سرایی‌های جهانی بود که در فضای مجازی بروز پیدا کرد و جلوه‌گاه هر کاربر یک مناره حسینی و هر پایگاه فرهنگی، یک حسینیه جهانی بود که جای تشکر از همه مردم شریف و همه نهادهای فرهنگی فعال درصحنه حماسه‌سرائی‌های رسانه‌ای را دارد و بنده به‌عنوان خادم کوچک اهل‌بیت(ع) از همه شما تشکر و قدردانی می‌کنم.

از خداوند متعال آرزوی توفیق و سلامتی برای رهبر حکیم انقلاب که پرچم‌دار احیاء نهضت و اندیشه حسینی و اقامه ارزش‌های عاشورائی بوده و هستند را دارم. از همه سخنرانان، اندیشه‌ورزان و مداحان و حماسه‌سرایان اهل‌بیت علیهم‌السلام که همواره با مردم بوده و مردمی سیر کرده‌اند، تشکر می‌کنم و برایشان عزت دو جهان را آرزومندم.

سعید رضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار