اجرای تعزیه توسط دانش آموزان در هیئت قرآن و عترت فرهنگیان کاشمر

کاشمر(پانا)- تعزیه عابس، کاری از گروه تعزیه خوانی نینوای دانش آموزان دبیرستان شهید اسکندری تربقان، در ‏هیئت قرآن و عترت فرهنگیان کاشمر اجرا شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای تعزیه توسط دانش آموزان در هیئت قرآن و عترت فرهنگیان کاشمر

علی گلچیان تعزیه گردان این گروه در گفت و گو با پانا ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش و هیئت قرآن و عترت که زمینه حضور و هنرنمایی دانش آموزان نوجوان دبیرستان شهید اسکندری روستای تربقان را فراهم کردند، گفت: مدت بیش از سی سال است با گروههای تعزیه همکاری دارم و در کنار فعالیت در آموزش و پرورش در نقش های مختلف تعزیه فعالیت کرده ام. از حدود 10 سال قبل به پیشنهاد مربی پرورشی دبیرستان کارهایی را برای شرکت در مسابقات هنرهای نمایشی آماده کردم که مورد استقبال داوران و سایر شرکت کنندگان قرار گرفت و موفق به کسب مقام های مختلف در مسابقات شدم.

وی افزود: این گروه تعزیه عابس را برای حضور در جشنواره هنرهای نمایشی آماده کرده بود که این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، اما گروه هم اکنون آماده است تا در صورت درخواست از طرف مراکز و کسب مجوز از ستاد کرونا در محل های مختلف حضور یافته و به اجرای برنامه بپردازد.

تعزیه گردانهای این گروه، علی اکبر کلاه درازی، عرفان ترشیزی، علی اکبر صادقی و مسعود رجبیان هستند و حمزه اسکندری و مهدی علیمحمدی به عنوان گروه موزیک فعالیت می کنند.

عابس بن ابی شبیب شاکری، از رجال برجسته شیعه و مردی دلیر، سخنور، کوشا، شب زنده دار و از طایفه بنی شاکر، طایفه ای از قبیله بنی همدان بود. این طایفه از شیعیان مخلص وفادار در راه ولایت امیر مؤمنان علی علیه السّلام بودند و از شجاعان عرب به شمار می آمدند که امام علی در واقعه صفین درباره آنان فرمود: اگر شمار آنها به هزار نفر می رسید همانا خداوند آنچنان که شایسته او بود عبادت می شد. عابس در روز عاشورا همراه غلام خود به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار