جذب ۵۳ هزار نفر در آموزش و پرورش از مهم‌ترین دستاوردهای‌ دولت

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جبران کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش و جذب ۵۳ هزار نفر در یک سال گذشته، بهبود معیشت فرهنگیان، تخصیص کامل منابع و اجرای سند تحول بنیادین را از مهم‌ترین دستاوردهای این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۵۳ هزار نفر در آموزش و پرورش از مهم‌ترین دستاوردهای‌ دولت

به گزارش ایرنا، علی الهیار ترکمن درباره جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در بخش تخصیص منابع، تامین نیروی انسانی مورد نیاز، بهبود معیشت فرهنگیان و اجرای سند تحول بنیادین انجام داده است.

وی تصریح کرد: دولت این امکان را به آموزش و پرورش داد که نزدیک به ۴۸ هزار مجوز استخدامی داشته باشد که با مجوزهای مصرف نشده از قبل، توانستیم ۵۳ هزار نفر را در یک سال جذب کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در دولت تدبیر و امید در زمینه اخذ مجوز و صدورها، اتفاقات خوبی رخ داده است، افزود: از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش این بود که در سال گذشته با مانده مطالبه نزدیک به صفر وارد سال بعد شد.

الهیار ترکمن ادامه داد: آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته هر سال با مبالغی از ۶۰۰ میلیارد تومان به بالا به سال مالی بعد منتقل می‌شد، اما سال ۹۸ توانست با رقمی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان وارد سال مالی جدید شود.

افزایش ۵۹ درصدی حقوق فرهنگیان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از دیگر اقدامات مهمی که در دولت یازدهم و دوازدهم به مرور زمان و با بهره مندی از ظرفیت‌ها انجام شد، بهبود دریافتی فرهنگیان ذکر کرد و گف: آموزش و پرورش در حوزه ستاد یکی از وظایف خود را تامین معیشت و جایگاه فرهنگیان می‌داند.

الهیار ترکمن با بیان این که آموزش و پرورش در چند سال گذشته تلاش کرد تا فاصله حقوق فرهنگیان نسبت به کارکنان سایر دستگاه‌ها را کاهش دهد، افزود: بهبود دریافتی فرهنگیان، اجرای طرح رتبه بندی در مهرماه سال ۹۸، افزایش فصل دهم قانون خدمات کشوری در اسفند گذشته و برقراری فوق العاده ویژه برای مشاغل آموزشی در خرداد ماه امسال از اقداماتی است که در زمینه بهبود دریافتی فرهنگیان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق فرهنگیان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۹ درصد افزایش یافته است، فقط حدود ۱۸ درصد از افزایش حقوق فرهنگیان ناشی از افزایش سنوات دولت به تمامی کارمندان بوده است و مابقی از سوی آموزش و پرورش صورت گرفت.

ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان این که یکی دیگر از جنبه های معیشتی، بحث تامین مسکن فرهنگیان است، یادآورشد: هرچقدر هم که برای معیشت آنها تلاش شود اما باید به این توجه کرد که مسکن یکی از اصلی ترین گزینه‌های هزینه ای در سبد یک خانوار است.

الهیار ترکمن افزود: اگر مسکن فرهنگیان اجاره‌ای باشد، مبلغ بالایی از درآمد ماهانه وی به این بخش اختصاص می یابد، از این رو آموزش و پرورش به همراه وزارت راه و شهرسازی درصدد ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان شاغل و بازنشسته برآمد.

اجرای سند تحول بنیادین در دولت تدبیر و امید

وی اجرای متوازن سند تحول بنیادین را از دیگر دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید ذکر کرد و گفت: تمامی زیرنظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال حاضر تعریف و همچنین برای آن بسته‌های اجرایی طراحی شده است تا امور برمبنای این هدف پیش برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار