اهم اقدامات وزارت کشور در صیانت از کارکنان و مقابله با فساد اداری

تهران (پانا) - وزارت کشور به مناسبت هفته دولت گزارشی اجمالی از مهم ترین اقدامات و عملکرد 7 ساله این وزارتخانه در زمینه صیانت از کارکنان و مقابله با فساد اداری (مرکز حراست) منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اهم اقدامات وزارت کشور در صیانت از کارکنان و مقابله با فساد اداری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور، گزارشی اجمالی از اقدامات و عملکرد وزارت کشور در صیانت از کارکنان و مقابله با فساد اداری (مرکز حراست) با هدف استفاده رسانه ای و تبیین اقدامات مهم انجام گرفته در این حوزه برای افکار عمومی منتشر کرد. محورهای مهم اقدامات وزارت کشور به شرح زیر است:

-صیانت از کارکنان و مقابله با فساد اداری (حراست)

-اقدامات صیانتی و پیشگیرانه از کارکنان وزارت کشور

-نظارت بر بازنگری سامانه جامع انتخابات

-شناسایی گلوگاه های فساد، فرصت ها و تهدیدات

-انجام امور راهبردی و اقدامات تعیین صلاحیت داوطلبین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی

-تهیه طرح های حفاظتی و برخی بخشنامه های مورد نیاز در راستای رعایت اصول حفاظت اسناد و ابلاغ به کلیه حراست های تابعه و همچنین اطلاع رسانی به کارکنان و مدیران مشاغل حساس

-ساماندهی اسناد راکد محرمانه ستاد وزارت خانه و استانداری ها ،فرمانداری ها و انتقال اسناد به سازمان اسناد ملی و امحاء اسناد زائد

-گردآوری و چاپ کتاب حفاظت اسناد و مدارک طبقه بندی شده توسط معاونت حفاظت اسناد مرکز حراست و ارسال به کلیه حراست های تابعه وزارت کشور، حراست های دستگاه ها و وزارتخانه ها و اطلاع رسانی به کلیه فرمانداران.

-راه اندازی معاونت حفاظت اسناد و معاونت حفاظت فناوری اطلاعات و تفکیک وظایف سازمانی برابر قوانین و بخشنامه های صادره و پیگیری اقدامات حفاظتی جهت حفاظت از اسناد کاغذی و دیجیتالی

-انجام امور تعیین صلاحیت ها و پاسخگویی به استعلامات استانداران ، فرمانداران بخشداران و شهرداران و در خصوص مدیران و متصدیان مشاغل حساس، پیمانکاران ،شرکت ها و موسسات.

-تهیه و تدوین جزوات آموزشی و لوح های فشرده آموزشی در خصوص هشدار های حفاظتی و ارائه به کارکنان و واحد های وزارت خانه در راستای آگاه سازی.

-بررسی پیشنهادات واصله و اقدام در خصوص انتصاب مدیران حراست استانداری ها ، فرمانداری ها و شهرداری های کل کشور و اعلام نظر نهایی و صدور مجوز جهت انتصاب.

-تهیه و تدوین دستورالعمل های مورد نیاز در حوزه های تخصص و عمومی در مجموعه حراست و ابلاغ به حراست های تابعه.

-بازرسی از حراست شهرداری ها

-برقراری و ایجاد ارتباط مردمی با استفاده از رایانامه الکترونیکی و سامانه پیامکی و همچنین نصب تراکت در سطح ستاد و توابع.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار