مراسم عاشورا درحرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد

شهرری(پانا) - مراسم عاشورای حسینی همزمان با دهمین روز از ماه محرم‌الحرام و با حضور دسته‌های سینه‌زنی در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم عاشورا درحرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد

مردم جنوب پایتخت در روز عاشورای حسینی با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و برافراشتن پرچم و بیرق‌های سیاه ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز کردند و در غم شهادت پسر حضرت فاطمه(س) گریستند.

دسته‌های عزاداری نیز در قالب هیات‌های سینه‌زن و زنجیرزن با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از خیابان های منتهی به حرم عبدالعظیم(ع) از راه دور ارادت خود را به ساحت این امامزاده واجب التعظیم(ع) ابراز داشتند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه پدید آمده، امکان برگزاری آیین‌ها و مجالس عزاداری به مانند سال‌های گذشته وجود ندارد و محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا، چهره و شیوه عزاداری‌ها را تغییر داده و متفاوت‌ترین محرم تاریخ را رقم زد.

مردم جنوب پایتخت اگرچه امسال به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا، نتوانستند همانند سال‌های گذشته دسته‌ها و اجتماعات عزاداری را برای سیدالشهدا و ۷۲ تن از یاران با وفایش برپا کنند اما نوای مرثیه و عزا از خانه‌ها و محله‌های ری به گوش می‌رسد.

شیوع کرونا هم باعث نشد تا عزای شهدای کربلا کمرنگ یا به فراموشی سپرده شود، بلکه عزاداران حسینی با برگزاری مجالس خطابه و نوحه در چارچوب شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آیین‌های ماه محرم را در حرم عبدالعظیم و حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار