تجربه دوری «مخاطب خاص» از کربلا

تهران (پانا) - تهیه‌کننده برنامه «مخاطب خاص» با اشاره به تغییرات این برنامه بیان کرد که علی‌رغم دوری از کربلا و ضبط برنامه در استودیو تهران، تلاش کرده‌اند که فضا و حال و هوای حسینی را به مخاطب منتقل کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تجربه دوری «مخاطب خاص» از کربلا

به گزارش مهر،هادی آشتیانی تهیه‌کننده تلویزیون با اشاره به تولید ویژه برنامه «مخاطب خاص» در دهه اول محرم بیان کرد: برنامه «مخاطب خاص» هیچ‌گاه دهه اول محرم روی آنتن نمی‌رفت اما این بار از ابتدای محرم این برنامه پخش شد.

وی درباره تغییرات این برنامه که معمولاً از کربلا روی آنتن می‌رفت عنوان کرد: امسال برنامه را از استودیویی در تهران به پخش رساندیم که به همین مناسبت تغییراتی هم در برنامه ایجاد شد. ما تجربه برنامه رمضانی «مثل ماه» را داشتیم و امسال رسالت بوذری برنامه را با ترکیبی از «مثل ماه» و «مخاطب خاص» اجرا کرد.

آشتیانی در ادامه گفت: فضای این دو برنامه به نوعی تلفیق شد تا برنامه‌ای با حس و حال خوب داشته باشیم و دعوت از مهمان با فضای حسینی صورت گرفت.

این تهیه‌کننده درباره تغییر رویکرد برنامه از اجرا در کربلا و مقایسه با تهران نیز تصریح کرد: تغییرات زیادی با این رویکرد در فضای برنامه ایجاد شد به لحاظ مغناطیس و فضا، برنامه‌ای که در دل کربلا ساخته می‌شد با این فضا فاصله داشت، با این حال ما سعی کردیم باز هم با تدابیری این حس و حال را منتقل کنیم و بیننده را در آن فضا قرار دهیم.

وی اضافه کرد: به هر حال فضایی که در کربلا وجود دارد خودش روی تیم و عوامل تولید هم تاثیرگذار است و ما سعی کردیم خلاها را با زیارت مجازی و آیتم‌ها و تصاویر آرشیوی تدارک دیده‌شده پر و فضای حسی مدنظر را به مخاطب منتقل کنیم.

این برنامه ساز به بهره‌گیری از صداهای جدید در برنامه هم اشاره و عنوان کرد: هر شب در برنامه یک مداحی و یک صدای جدید پخش کردیم که در قالب فضای استودیویی کار شده بود. همچنین کلیپی را رضا صادقی خوانده بود که در برنامه ما رونمایی شد.

وی با اشاره به تیتراژ برنامه نیز توضیح داد: بعد از چند سال تیتراژ برنامه «مخاطب خاص» را تغییر دادیم و حجت اشرف‌زاده قطعه جدیدی را برای ما خواند. حاج حنیف طاهری مداح اهل بیت (ع) هم تیتراژ دیگر برنامه را خواند که هر دو قطعه با اقبال زیادی هم مواجه شد.

آشتیانی درباره چالش کرونا برای برنامه سازی مذهبی و پوشش محافل عزاداری نیز عنوان کرد: امسال با وجود کرونا مدل جدیدی از برنامه سازی و کار به‌وجود آمد با این حال این تغییرات برای ما چالش چندانی به همراه نیاورد و برای خود برگزارکنندگان مراسم‌های مذهبی بیشتر چالش بود. ما هر سال دوربین‌هایمان را داخل مراسم‌ها گذاشته بودیم و امسال بیرون از هیئت‌ها بود. پیش از این مراسم با تراکم بود و اکنون با فاصله برگزار می‌شود. آن‌ها که هیات‌ها را برگزار می‌کردند امسال زحمتشان چند برابر شد ولی برای ما مهمترین چالش همین بود که راه کربلا از اسفندماه بسته شد یا اینکه مجبور بودیم برنامه را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی آنتن ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار