آیا به قیمت سفری که کوله بارش را بسته اید آگاهید؟

رشت ( پانا) - در پیام متخصص بیماری های عفونی مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت، خطاب به مسافران عنوان شده است آیا به قیمت سفری که کوله بارش را بسته اید آگاهید؟

کد مطلب: ۱۱۱۸۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آیا به قیمت سفری که کوله بارش را بسته اید آگاهید؟

به گزارش ایسنا، شاید که عادت به خواندن مقاله، اخبار یا ورق زدن روزنامه نداشته باشیم، اما حداقل تا وقتی که گوشی موبایلی به دست داریم و تلویزیونی در منزل که هر از چند گاهی کلید روشنش را لمس می کنیم، نمی توانیم مدعی باشیم که از هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا اطلاعی نداریم.

نمی توانیم مدعی باشیم که جان همسر، فرزند، خواهر، برادر و همنوعان خود را به خاطر دیدن یک مکان دل انگیز، یا لذت بردن از نوشیدن یک چای تازه دم در طبیعت زیبای گیلان و مازندران نادیده می گیریم.

نمی توانیم مدعی باشیم قدر نفسی را که حالا شاید صدها هزار نفر در جهان حسرت آن را دارند، نداریم.

صادق باشیم و کمی به قیمت قدم به قدم سفرهای غیر ضروری که برمی داریم بیندیشم. اینها گاهی به قیمت به شماره افتادن نفسی یا مصائب تن خسته کادر درمان تمام می شود، کادر درمان، آنهایی که باید از به ته کشیدن همتشان واهمه کنیم.

بیمارستان پورسینا سانتر ترومای استان گیلان، این مرکز هیچگاه در تیتر بیمارستان هایی که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را بستری می کند قرار نگرفت، اما از ابتدای شیوع این ویروس به بیش از هزار بیمار مشکوک و قطعی کرونایی خدمت درمانی ارائه کرده است.

عزت حصنی، متخصص بیماری های عفونی در گفت وگویی اظهار کرد: مبتلایان به ویروس کرونا که در بیمارستان پورسینا بستری اند اغلب بیمارانی  هستند که به دنبال بیماری زمینه ای و به موجب تروما به ویژه حوادث ترافیکی بدون علایم شدید کووید ۱۹ به این مرکز مراجعه کردند، اما پس از انجام سی تی اسکن و آزمایشات لازم ابتلای آنها محرز شد، بنابراین در این بیمارستان علاوه بر درمان علت اولیه مراجعه، درمان کووید ۱۹ نیز برای این بیماران به طور همزمان انجام می شود.

وی با بیان اینکه در نتیجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش ورود مسافران شاهد موج دوم این بیماری شدیم، تصریح کرد: به علت موارد مذکور استان گیلان برای بار دوم در لیست استان های قرمز قرار گرفت.

حصنی در ادامه با اشاره به بیمار ۴۲ ساله ای که از تهران به گیلان سفر کرده بود و در یک حادثه ترافیکی دچار تروما از ناحیه مهره ها، کانتیوژن ریوی و هموتوراکس شد، گفت: بیمار مذکور از بدو ورود به بیمارستان پورسینا مشکوک به کرونا بود و نتایج آزمایشات نیز بر این نظر صحه گذاشت در نتیجه علاوه بر درمان ترومای ایجاد شده درمان کووید نیز آغاز شد، اما بیماری تاجایی پیش رفت که بیمار دچار کاهش سطح اکسیژن خون و دیسترس تنفسی شد و ۲۰ روز در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت که خوشبختانه با پشت سر گذاشتن دوره درمان کووید۱۹ ترخیص شد.

وی ادامه داد: بی شک این بیمار در طول سفر خود زمینه ابتلای بسیاری را فراهم کرده و هیچگاه نخواهد دانست که قیمت تمام شده سفرش به قیمت جان چند تن دیگر تمام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار