پیکر صیادان ایرانی در بندرعباس تحویل گرفته شد

تهران (پانا) - فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانین بین المللی گارد ساحلی امارات و تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آنان شد، گفت: روز گذشته پیکر دو صیاد ایرانی در بندر عباس تحویل گرفته و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پیکر صیادان ایرانی در بندرعباس تحویل گرفته شد

سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از یگان های مرزی ساحلی قشم اظهارکرد: لنج های ایرانی به قصد صید و تجارت و امرار معاش در آب های خلیج فارس تردد می کنند و ماموران دیگر کشورها، نباید در صورت حضور آنان در آب های سرزمینی به سوی آنان تیراندازی کنند.

وی با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانین بین المللی گارد ساحلی امارات و تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آنان شد، اظهارکرد: با پیگیری وزارت امور خارجه و مرزبانی نیروی انتظامی، تعدادی از صیادان دستگیر شده لنج ایرانی به کشورمان بازگردانده شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام اینکه کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران متعهد شد برابر قوانین بین المللی خسارات وارد شده را جبران کند، گفت: روز گذشته پیکر دو صیاد ایرانی در بندر عباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

گودرزی با اشاره به آموزش قوانین و مقررات بین الملی و مرزی به صیادان و ساحل نشینان گفت: موارد بسیاری از ورود اتباع کشورهای همسایه به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده که مرزبانان با قوانین بین المللی و رفتار انسان دوستانه و شایسته با آنان برخورد کرده اند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان خاطرنشان کرد: صیادان باید با استفاده از تجهیزات مدرن در حوزه مکان یابی بتوانند از ورود به حریم دریایی سایر کشورها جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، جمعی از خانواده های صیادان آزاد شده با حضور در اسکله شهید "ذاکری" قشم از فرمانده مرزبانی ناجا استقبال و از پیگیری های مسئولان وزارت امور خارجه و مرزبانی نیروی انتظامی تقدیر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار