خطاب به سرمربیان سرخابی‌های پایتخت؛ مکث را تمرین کن!

تهران (پانا) - احساس جز لاینفک شخصیت ما ایرانی هاست و مربیان سرخ آبی‌های پایتخت برغم حضور چند دهه‌ای خود در فوتبال حرفه‌ای از این قاعده مستثنی نیستند و بدون توجه به جایگاه خود، رفتارهای احساسی از خود بروز می دهند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
خطاب به سرمربیان سرخابی‌های پایتخت؛ مکث را تمرین کن!

به گزارش ایرنا، داستان از آنجا شروع شد که شهرآورد ۹۳ پایتخت به شکلی رویایی به سود فرهاد مجیدی و آبی پوشان رقم خورد و پس از آن اشاره به مشکلات و فرافکنی از سوی مربی بازنده و رفتارهای هیجانی و استعفا از سوی مربی تیم برنده در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

سکانس قرمز

سرمربی پرسپولیس ساعتی پس از باخت مقابل رقیب دیرینه، ابتدا تمامی پست‌های اینستاگرام خود را پاک می کند و با این کار به خبر انتقالش به یک تیم مطرح دیگر را دامن می زند.

گل‌محمدی در یک حرکت احساسی دیگر در یک استوری اینستاگرامی مشکلات تیمش را یادآور می شود و می نویسد: واقعیت اینه که خیلیا دوست نداشتن تیم ما قهرمان بشه و اراده‌ای برای قهرمان کردن تیم رقیب وجود داره و برای همین من مخالف برگزاری بازی(در این زمان) بودم.

البته یحیی خیلی سریع این استوری را از صفحه اینستاگرامش پاک می کند اما این متن از چشمان رسانه‌ها دور نماند و در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده‌ای انتشار یافت.

البته نباید از این موضوع به راحت گذشتی که این نوع ادبیات در فوتبال ما مسبوق به سابقه بوده و مربیان بازنده همیشه سعی کردند با فرافکنی موضوع را به زمین و زمان و مشکلات دیگر مربوط کنند اما شاید این سلاح برای فرار از تیغ انتقادات هواداران دیگر کارایی نداشته باشد.

سکانس آبی

اما فرهاد مجیدی که برنده دربی است در یک حرکت غیرحرفه ای دیگر به قدرت شبکه‌های اجتماعی متوسل شده و ناراحتی خود از رفتار مدیرعامل استقلال بابت سفر به ایتالیا و مذاکره با استراماچونی را به رخ می کشد.

فرهاد که در آستانه نخستین فینال فوتبالش در کسوت سرمربی قرار دارد خبر از استعفایش به هواداران می دهد؛ سرمربی جوان استقلال گویا فراموش کرده که اگر واقعا قصد کناره گیری از پستش را دارد باید استعفایش به صورت مکتوب به مدیرعامل و هیات مدیره آبی‌ها تقدیم کند.

این حرکت مجیدی هم باز جو احساسی را در میان هواداران تیم استقلال راه انداخته و کلی زمان و انرژی مدیران را برای مصاحبه با رسانه‌ها و راضی نگه داشتن سرمربی هدر داده و روحیه بازیکنان را پیش از فینال جام حذفی تضعیف می کند.

یک لحظه مکث کن

فوتبال حرفه ای امروز که با پول و اقتصاد و تجارت پیوندی عمیق دارد بیش از پیش نیاز به حضور مشاوران رسانه‌ای و تبلیغات را گوشزد می کند؛ گو اینکه بسیاری از مربیان و بازیکنان مطرح دنیا از نظر این مشاوران برای مصاحبه با رسانه‌ها و نوشتن متن در شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند چرا که می‌دانند هر نوع رسانه‌ای شمشیر دو لبه است بنابراین قبل از هر اقدامی باید لحظه‌ای مکث و در مورد تولید محتوا فکر کرد.

حال سوال اینگونه مطرح می شود که آیا دو سرمربی آینده دار فوتبال ایران نباید برای مصاحبه، نوع رفتار در مقابل دوربین های تلویزیونی و انتشار پست در شبکه های اجتماعی، مشورت بگیرند؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار