حسینی: ساخت ۳۵۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای از برنامه‌های سال جاری است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور خبر داد ساخت ۱۵ سالن ورزشی و ۳۵۰ سالن ورزشی درون مدرسه ای و ایجاد ۱۰ مرکز رفاهی و ارتقای مدیریت آموزشی از برنامه‌های سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: ساخت ۳۵۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای از برنامه‌های سال جاری است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در این نشست که در قالب طرح سابت برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها اظهار کرد: آمادگی برای سال تحصیلی، رسیدن به ادراک مشترک از اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمانی در راستای سازمان شیشه‌ای و تجدید حیات شونده، تجربه گردانی و رسیدن به سازمان بلند مدت و پروسه‌ای از اهداف برگزاری جلسات یا روسای ادارات استان‌هاست.

حسینی یکی از نقایص جامعه را جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی دانست و افزود: سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی سه سرمایه غیر ملموس هستند و ۹۰ درصد توسعه جهان وابسته به این سرمایه‌های غیر ملموس است.

‏وی افزود: عدم استفاده از تجارب سرمایه‌های انسانی و گسستگی این تجارب باعث به وجود آمدن جامعه کوتاه مدت و سازمان پروژه‌ای می‌شود. در جامعه کوتاه مدت از نیروی انسانی که عامل اصلی توسعه است به درستی استفاده نمی‌شود و استفاده از تجربیات منجر به تجدید حیات شوندگی، تحرک، پویایی و توسعه جامعه و سازمان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در فرهنگی سیاسی عنصر نفی بر عنصر اثبات چیرگی دارد افزود: در گفت‌وگوها مدام مطالبه گری بجای مسئولیت پذیری وجود دارد اما انسان موفق انسان مسئولیت پذیری است که با زمان است بجای در زمان بودن و خود را محصور گذشته نمی‌کند.

حسینی با بیان مهم ترین رویکردها و نگاه آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: توسعه مشارکت و کاهش تمرکز، الکترونیکی کردن خدمات، ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی، مناسب سازی تمام ارکان نظام تعلیم و تربیت، نگاه مهارتی و کاربردی به آموزش ها، ترویج مدارس پذیرا، توانمند سازی معلمان با رویکرد تربیت معلمان چند مهارتی، مداخلات بهنگام طلایی و ایجاد مدارس انطباقی از جمله مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری است.

وی بابیان اینکه سال جاری دشوارترین شرایط را برای پروژه مهر داریم افزود: ثبت‌نام به موقع دانش‌آموزان، اجرای دقیق دستورالعمل بازگشایی مدارس، ثبت و توزیع کتب درسی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اجرای برنامه‌های ابلاغی بسته های تحولی ، ساماندهی نیروی انسانی و برگزاری مانور بازگشایی مدارس از جمله مواردی است که باید در برنامه ریزی‌های روسای ادارات استان‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: هدایت تحصیلی و توسعه متوازن، اطلس شیوه‌های یادگیری، آمایش سرزمینی دانش‌آموزانی که به امکانات ارتباطی دسترسی ندارند، آمادگی برای تغییر در هر یک از شرایط قرمز، زرد و سفید، تولید محتوای آموزشی، برگزاری جلسات کمیته های پروژه مهر، انتصاب و انتخاب مدیران، آموزش‌های مدیران و معلمان برای آشنایی با آموزش‌های مجازی، بررسی حضور کادر و معلمان در مدارس، نقل و انتقالات، امتحانات شهریور و ضدعفونی مدارس از دیگر مواردی است که نیازمند رصد و پیگیری روزانه است.

حسینی با تاکید بر اینکه پانزده شهریور فرآیند آموزش و پرورش شروع خواهد شد اظهار کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید از پوشش نظام تعلیم و تربیت خارج باشد و باید برای پوشش تمام دانش‌آموزان از طریق روش‌های مختلف برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری مانور بازگشایی مدارس قبل از ۱۵ شهریور باعث آمادگی مدارس برای بازگشایی خواهد شد و در بازگشایی مدارس دستورالعمل بازگشایی به همراه خلاقیت‌های مدیریتی چارچوب عمل خواهد بود.

معاون وزیر در ادامه با اشاره به برنامه‌های سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور کمبود داریم اظهار کرد: در سال جاری از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز باید کلنگ ۱۵۰ مدرسه به زمین زده شود که تاکنون ۸۲‌ مدرسه از این تعدادکلنگ زنی شده است.

وی افزود: راه‌اندازی ۱۷ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش‌آموزان استثنایی، رشد ۸ درصدی پیش دبستانی و ۱۵ درصدی خدمات حمایتی در پیش دبستانی و رشد ۴۵ درصدی خدمات حمایتی در دبستان در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: راه‌اندازی ۲۵۰ باشگاه بازنشستگان، ایجاد یک پایگاه دائمی سنجش با اتاق آکوستیک در هر استان، گسترش گارگاه‌های متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای، راه‌اندازی یک پایگاه جامع آموزش در هر استان، ساخت ۱۵ سالن ورزشی و ۳۵۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای و ایجاد ۱۰ مرکز رفاهی و ارتقای مدیریت آموزشی از دیگر برنامه‌های سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی تصریح کرد: ۱۵۰ عنوان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و توانبخشی با بیش از ۸۰ هزار قلم مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی است که در قالب نهضت توان افزایی در سال جاری تامین ۱۰ درصد این تجهیزات با مشارکت خیرین هدفگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار