پویش نذر خون و پلاسما در گیلان

رشت ( پانا) - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از راه اندازی پویش نذر خون و پلاسما به مناسبت ایام محرم و صفر در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پویش نذر خون و پلاسما در گیلان

به گزارش اداره انتقال خون گیلان، گیتی ایزدی پور اعلام کرد: پویش نذر خون با هدف جلب مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون تا ۲۸ ماه صفر راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است، بنابراین از اهداکنندگان درخواست می شود که اهدای خون را تنها به ایام خاص از جمله تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

وی خاطر نشان کرد: اهداکنندگان علاوه بر مراجعه به پایگاه های انتقال خون برای اهدای خون می توانند با مراجعه به پایگاه نوبت دهی اینترنتی خون به آدرس https://nobatdehi.ibto.ir با شرکت در طرح نذر خون، زمان و ساعت دلخواه خود را انتخاب و بدون انتظار در پایگاه های انتقال خون در این کار انسان دوستانه مشارکت کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان درباره اهدا پلاسما نیز بیان کرد: بهبودیافتگان کرونا در استان که ۲۸ روز از بهبودی کامل آنها گذشته می توانند به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه و پلاسمای خونشان را برای بهبودی بیماران کرونا اهدا کنند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال) ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار