در گفت‌وگوی ویژه خبری؛

حکیم زاده: فعالیت مدرسه تلویزیونی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

تهران (پانا) - به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش وقتی درباره بازگشایی مدارس و آغاز جریان آموزش صحبت می‌کنیم، لزوماً به معنای بازگشایی فیزیکی و حضور دانش‌آموزان مدرسه نیست‌.

کد مطلب: ۱۱۱۸۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: فعالیت مدرسه تلویزیونی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

رضوان حکیم زاده با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری امروز شبکه خبر درباره تمهیدات آغاز سال تحصیلی گفت: با توجه به اینکه شرایط قابل پیش بینی نیست و نیاز داشتیم از تمام زمان‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم در بحران سال تحصیلی گذشته، لازم بود یک ارزیابی از وضعیت یادگیری دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی درباره بازگشایی مدارس و آغاز جریان آموزش صحبت می‌کنیم، لزوماً به معنای بازگشایی فیزیکی و حضور دانش‌آموزان مدرسه نیست زیرا بر اساس دستورالعمل ثبت‌نام، مناطق دسته بندی شده است و بر اساس شرایط حضور دانش‌آموزان متفاوت است اما در هر سه وضعیت جریان آموزش را در ۱۵ شهریور آغاز می‌کنیم تا همه دانش‌آموزان در تمام نقاط کشور به این جریان بپیوندند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش ارائه آموزش اما با اولویت حفظ سلامت دانش‌آموزان خواهد بود دستورالعمل تهیه شده نیز موارد مهمی را مورد تاکید قرار داده است.

گزارشی از یک مورد کرونا در بین دانش‌آموزان نداشتیم

حکیم زاده افزود: در پایان سال گذشته با توجه به شرایط، امتحانات نهایی را با حضور ۶۰۰ هزار دانش‌آموز به صورت حضوری برگزار کردیم حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز پایه اولی نیز سنجش شدند و مورد غربالگری قرار گرفتند ثبت‌نام ورودی‌های پایه هفتم و دهم نیز به صورت حضوری صورت گرفت که خوشبختانه با همت مدیران و همکاری خانواده‌ها گزارشی از یک مورد کرونا در بین دانش‌آموزان نداشتیم.

وی درباره سناریوهای بازگشایی مدارس گفت: در مناطق سفید با رعایت پروتکل بهداشتی آموزش را به صورت حضوری خواهیم داشت در مناطق زرد نیز آموزش‌ها به صورت ترکیبی هستند. در مناطق قرمز نیز آموزش در فضای مجازی و تلویزیونی خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد مدرسه تلویزیونی از ۱۵ شهریور فعالیت خواهد داشت تا در کنار سایر بسترها به دانش‌آموزان کمک کند و آنان با شرایط متفاوت بتوانند به جریان آموزش بپیوندند.

همکاری رادیو برای ارائه آموزش

حکیم زاده از همکاری رادیو برای ارائه آموزش خبر داد و درباره شبکه شاد عنوان کرد که بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز عضو شبکه شاد هستند حدود ۴ میلیون ۷۱۸ دانش‌آموز که حدود ۵۰۰ هزار نفرشان جز اتباع خارجی هستند، عضو شاد نیستند که از این تعداد برخی از دانش‌آموزان به دلیل اینکه در مناطق زندگی می‌کنند که زیرساخت های فناوری وجود ندارد اگر تبلت نیز داشته باشند امکان وصل شدن به شبکه را ندارند.

وی اظهار کرد که تعداد افرادی که به دلیل عدم دسترسی به تبلت عضو شبکه شاد نیستند، حدود ۳ میلیون و ۵۵ هزار نفر هستند و برای این دانش‌آموزان نیز برنامه داریم. توسط اطلس دسترسی دانش‌آموزان درسنامه و بسته‌های آموزشی تهیه خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد ۳۰ هزار راهبر آموزشی در سراسر کشور داریم که کلاس‌های آموزشی چند پایه را کیفیت می‌بخشند.

پویش «با تبلت مدرسه می‌سازیم»

حکیم زاده به پویش «با تبلت مدرسه می‌سازیم» اشاره کرد و گفت: تمام دانش‌آموزان که دسترسی ندارند مدرسه به مدرسه شناسایی می‌شوند و امیدواریم با کمک‌های مردمی بتوانیم فرصت‌های بهتری را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی درباره اضافه شدن ۲۵ ظرفیت به شبکه شاد عنوان کرد که تیم فنی وزارتخانه به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا بتوانیم ظرفیت شبکه شاد را ارتقا دهیم. همچنین تعاملی شدن این شبکه نیز صورت خواهد گرفت.

بارگذاری ۲۲۰۰ محتوای آموزشی پایه ابتدایی در شبکه شاد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از بارگذاری ۲۲۰۰ محتوای آموزشی پایه ابتدایی در شبکه شاد خبر داد و درباره رایگان شدن اینترنت شبکه شاد گفت که رایزنی‌هایی درباره این موضوع صورت گرفته امیدوار هستیم که دستگاه‌های دیگر نیز در این موضوع به ما کمک کنند.

حکیم زاده درباره خط تلفن دانش‌آموزی گفت که برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی استفاده از خط تلفنی که ویژه آموزش دانش‌آموزان را دارد یکی از اقداماتی است که می‌تواند به ما کمک کند تا از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری کنیم وزارت ارتباطات و تیم فنی ما برای تهیه تبلت‌ها همکاری خوبی را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار