معاون آموزش متوسطه مدیر کل در جمع مدیران نیشابور:

هیچ کس در هیچ مقطع زمانی نمی تواند دانش آموز را از آموزش محروم کند

نیشابور(پانا)- جلسه هم اندیشی و تبیین سیاست های آموزش و پرورش با حضور مدیران مدارس متوسطه، فنی حرفه ای و کار دانش در محل سالن دبیرستان فرزانگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
هیچ کس در هیچ مقطع زمانی نمی تواند دانش آموز را از آموزش محروم کند

معاون آموزش متوسطه مدیر کل با تاکید بر اهمیت سال تحصیلی پیش رو، گفت: در روز دهم شهریور مانور بازگشایی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

رضا صابری تولایی افزود: آموزش در هر شرایطی حق دانش آموزان است و هیچ کس در هیچ مقطع زمانی نمی تواند دانش آموز را از آموزش محروم کند. آموزش ها در سال آتی به صورت تلفیقی و ترکیبی خواهد بود و باید باور کنیم که در فصل جدیدی از نظام آموزشی در دنیا قرار گرفته ایم.

وی اظهار کرد: امروز 168 کشور دنیا به یقین رسیده است که آموزش مجازی می تواند مانع از ایجاد یک شکاف آموزشی شود. همچنین امسال نقش خانواده ها بسیار مهم و تعیین کننده است و خانواده ها به عنوان شرکای آموزشی می توانند در رسیدن به اهداف مورد نظر تاثیر گذار باشند.

این مقام مسئول سال تحصیلی آینده را روی سه محور سفید، زرد و قرمز عنوان کرد و خاطر نشان کرد: آموزش در سال آتی به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری پیش بینی شده است و بستر همه آموزش ها شبکه شاد است. مدارس باید متناسب با شرایط موجود، با برنامه ثابت، آمادگی لازم را برای اجرای هرکدام از سه محور را داشته باشند.

معاون مدیر کل ادامه داد: آموزش های لازم برای معلمان و مدیران باید پیش بینی شود، سرویس های دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد، در شرایط زرد، کلاس های کم جمعیت و با تراکم پایین به صورت حضوری برگزار می شود و در کلاس های پر تراکم، کلاس ها به صورت زوج و فرد برگزار می شود و لازم است بدانید که سقف کلاس پر جمعیت و کم جمعیت توسط شورای مدرسه مشخص می شود.

وی گفت: تمام معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مکلفند طبق ابلاغی که دارند، برنامه آموزشی خود را به صورت حضوری، نیمه حضوری و یا غیر حضوری ارائه دهند.

صابری تولایی بیان کرد: زمان آموزش در شرایط قرمز به صورت مجازی برای دوره ابتدایی پایه اول 25 دقیقه، پایه های دیگر ابتدایی 30 دقیقه و متوسطه و کاردانش 35 دقیقه است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با تسلیت ایام محرم، گفت: ما می خواهیم از حق تعلیم و تربیت دانش آموزان صیانت کنیم. آموزش و پرورش در مرحله پوست اندازی و گذر است و امروز باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. ما باید بتوانیم بدون ابزار، آموزش خوب و عالمانه را با کیفیت ارائه دهیم و این یک فرصت کم نظیر برای تعلیم و تربیت است.

علیرضا کلیدری افزود: امروز مسئول یادگیری صرفا معلم نیست و دانش آموزان از محیط یادگیری یاد می گیرند. امروز با طراحی فعالیت های لازم، ارجاع آگاهانه ارائه کنیم گرچه این موارد جای آموزش حضوری را نمی تواند بگیرد اما می تواند در این شرایط سخت، کارگشا باشد. امسال باید مهر آگاهانه را تجربه کنیم و از تمام امکانات برای بهره بری بیشتر دانش آموزان استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار