خنیفر تاکید کرد: کربلا دانشگاهی برای تمام اعصار

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان کربلا را دانشگاهی برای تمام اعصار دانست.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر تاکید کرد: کربلا دانشگاهی برای تمام اعصار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در مراسم عزاداری و سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) که در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و با حضور معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه برگزار شد، جاودانگی و کاملیت را از ویژگی ای واقعه کربلا دانست و گفت: واقعه کربلا به قرآن متشابه است چون هر دو کامل هستند و هرگز غبار کهنگی به خود نخواهد گرفت هرچه از آن بگوییم باز حرف و سخن است و ناگفته‌های آن بیش از گفته ها است.

وی با بیان اینکه در تاریخ انسان هایی که به مرزهای جاودانگی پا می‌گذارند ابدی می‌شوند خاطر نشان کرد: لازمه ابدیت تولد دوباره است و لازمه آن مرگ است، هیچ کس نمی‌تواند به اوج اسمان ها و اسرار اسمانی دست یابد مگر انکه بمیرد و دوباره زنده شود دوباره زنده شدن یعنی داشتن آرمان، هدف، تعالی و ایده‌های ناب برای رسیدن.

خنیفر کربلا را دانشگاهی برای تمام اعصار و درسنامه برشمرد و افزود: کربلا تنها شمشیر نیست، تمام نشده تک تک ما هر روز در کربلا فرو می‌رویم و بیرون می‌آییم هر حرفی که می‌زنیم و هر تصمیم نقل می‌کنیم کربلایی است.

وی کربلا را کوتاهترین انقلاب جهان و پیروزترین انقلاب به ظاهر شکسته دانست که طومار حکومت 90 ساله اموی را در هم پیچید و تصریح کرد: ما بیشتر به شور واقعه پرداختیم کربلا گرچه دردنامه ولی بیش از آن درسنامه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان حماسه، پیام و سوگ را مثلثی عنوان کرد که در کربلا شکل گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار