بهره برداری از ۲ واحد بوم گردی در آستانه اشرفیه

رشت (پانا) - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه اعلام کرد در هفته دولت امسال دو واحد بوم گردی در روستاهای لسکوکلایه و سیاهکوچه این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از ۲ واحد بوم گردی در آستانه اشرفیه

به گزارش اداره میراث فرهنگی استان، محمد علی عابدی با اشاره به افتتاح اقامتگاه بوم گردی روستای لسکوکلایه بخش بندرکیاشهر این شهرستان اظهار کرد: این واحد بوم گردی توسط بخش خصوصی و با زیر بنای ۷۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع احداث شده است.

وی هزینه اجرای این طرح را ۱۲ میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از هزینه احداث این اقامتگاه بوم گردی از طریق اعتبارات سامانه کارا ( اشتغال روستایی ) و مابقی نیز توسط سرمایه گذاران تامین شده است.

به گفته وی با احداث این واحد بوم گردی که یکی از اقامتگاه های بزرگ بوم گردی استان گیلان به شمار می رود، برای ۴ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۵ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

عابدی در ادامه با اشاره به احداث یک واحد بوم گردی در روستای سیاهکوچه بخش مرکزی آستانه اشرفیه نیز گفت: این اقامتگاه بوم گردی در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و با زیر بنای ۲۵۰ مترمربع احداث شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث این واحد بوم گردی ۷ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده ادامه داد: برای اجرای این طرح، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از طریق تسهیلات کارآفرینی تامین اعتبار شده و با اجرای این طرح برای ۴ نفر بصورت مستقیم و برای ۱۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

عابدی با تاکید بر اهمیت نقش واحدهای بوم گردی در توسعه بخش گردشگری این شهرستان اظهار کرد: از کلیه سرمایه گذاران برای اجرای طرح های بوم گردی حمایت می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای ۳ طرح بوم گردی در این شهرستان در دست اقدام قرار دارد، افزود: این منطقه با داشتن جاذبه های گردشگری و تفریحی همواره مورد توجه مسافرین قرار دارد.

بقعه متبرکه آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، آرامگاه دکتر محمد معین، پل چوبی، پارک های ساحلی و جنگلی، اسکله، سواحل دریایی و رودخانه ای، پارک ملی بوجاق از جمله جاذبه های مذهبی، علمی و گردشگری این شهرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار