تابستان پرباران در سیستان و بلوچستان و 51 میلی متر بارش جدید

زاهدان(پانا) - معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد در حالی بیش از دو ماه آز آغاز تابستان می گذرد که همچنان بارش های سامانه مونسون در استان ادامه دارد به طوریکه حتی در شبانه روز گذشته نیز 51 میلی متر باران از ایستگاه باران سنجی «انجیروک» شهرستان مهرستان بارش گزارش شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تابستان پرباران در سیستان و بلوچستان و 51 میلی متر بارش جدید

محمود دیانتی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت عصر چهارشنبه بر شدت بارش های مونسون در نیمه جنوبی استان افزوده شد و در شبانه روز گذشته از حدود 10 ایستگاه باران سنجی، بارندگی گزارش شد .

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش ها به ترتیب از ایستگاه های «انجیروک» مهرستان با 51، « مچان» سرباز 24، « رئیس آباد» سرباز 22، شهر مهرستان 10.5 و «سنیب» خاش 9 میلی متر گزارش شده است .

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا شرایط برای بارش های رگباری همراه با رعد و برق، تندباد لحظه ای و بارش تگرگ در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان مهیاست .

دیانتی ادامه داد: با توجه به شدت بارش ها احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ و احتمال بروز خسارت وجود دارد .

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می شود در زمان بارش از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و اتراق در حاشیه آن ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود. همچنین در ترددهای جاده ای نیز به دلیل لغزندگی جاده ها احتیاط شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار