نوسازی۷۰ درصد خانه های مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی خبر داد عملیات اجرایی ۷۰ درصد واحد‌های مسکونی نیازمند نوسازی در مناطق زلزله زده شهرستان‌های میانه و سراب به پایان رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی۷۰ درصد خانه های مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی در مراسم افتتاح هفتصدمین واحد مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله زده شهرستان سراب در روستای «تیرشاب»، افزود: اقدامات بازسازی و مرمت واحد‌های تخریب شده در هر دو شهرستان پیشرفت خوبی داشته است و ۱۰۰ درصد واحد‌هایی که نیاز به ترمیم داشتند، بازسازی شده است و کار ۶۵ درصد واحد‌های نوسازی نیز به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: در روستای «تیرشاب» شهرستان سراب بازسازی و ساخت ۱۵ واحد از مجموع ۱۸ واحد تخریبی بر اثر زلزله به پایان رسیده و تحویل اهالی داده شده و بقیه نیز تا پایان شهریور جاری واگذار می‌شود.
به گفته استاندار تاکنون عملیات اجرایی ۷۰ درصد ساختمان‌هایی که در مناطق زلزله زده نیاز به نوسازی داشتند، تمام شده است.
پورمحمدی اضافه کرد: ۲ هزار واحد از اماکن دامی در شهرستان‌های میانه و سراب نیاز به بازسازی داشتند که ۵۰۰ واحد آن تاکنون تکمیل شده و بقیه نیز در مرحله سقف ریزی قرار دارند.

همچنین ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی و ۴۱ طرح هادی روستایی با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی این مساکن روستایی گفت: احداث و نوسازی این واحدها از سال ۹۸ در روستاها و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر آغاز و برای اجرای آن ها ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی و آورده مردمی هزینه شده است.

حافظ باباپور افزود: برای اجرای ۴۱ طرح هادی ۱۴۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی، استانی و سایر منابع هزینه شده است.

وی، صدور یک هزار و ۶۷ سند روستایی در روستاهای استان و ۲۹۷ فقره سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را از دیگر برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در هفته دولت عنوان کرد و افزود: برای صدور این اسناد ۳ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال از اعتبارات سایر منابع هزینه شده است.

ساعت ۲:۱۷ بامداد جمعه ۱۷ آبان سال گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در حوالی شهر ترک میانه روی داد که به ۲ هزار و ۹۴۵ واحد مسکونی در ۶۵ روستای شهرستان‌های میانه و سراب آسیب زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار