استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان:

توسعه استان با شتاب بیشتری دنبال می‌شود

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، به طور متوسط همه ساله بیش از یازده هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف استان، به بهره برداری رسیده است و از این پس نیز روند توسعه استان با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه استان با شتاب بیشتری دنبال می‌شود

به گزارش استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: با وجود تمامی مشکلات، روند توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف، متوقف نشده است.
وی افزود: همواره تلاش کرده‌ایم که از مسئولان رده بالای کشوری برای سفر به استان و طرح موضوعات مختلف، دعوت کنیم و هر هفته با چند نفر از وزرا و مسئولان ارشد کشور، جلسات و دیدارهایی برای پیگیری مسائل استان داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره آخرین وضعیت اجرای پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان، اظهار کرد: از مجموع 31 پروژه مصوب، 24 پروژه تکمیل و هفت پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در دست اجراست.
پورمحمدی با اشاره به افتتاح بیش از 1200 پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در استان، گفت: هیچ مشکل و مانعی بر سر راه توسعه استان وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، صدها پروژه جدید نیز در دهه فجر تقدیم مردم استان می شود.
وی همچنین با اشاره به برخی آمارها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی استان، بیان کرد: با وجود شرایط ناپایدار بین المللی و تهدیدهای موجود، آذربایجان شرقی بر اساس شاخص های وزارت کشور، امن ترین استان کشور است.
وی با اشاره به عملکرد بخش اقتصادی استان، گفت: بر اساس اعلام مرکز ملی آمار ایران، نرخ فصلی بیکاری در استان از 10.3 درصد به 9 درصد کاهش یافته است و این روند با اجرای طرح های مختلف اشتغال‌زایی، ادامه خواهد یافت.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 500 طرح توسعه‌ای در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجراست، گفت: از سال گذشته تا امروز بیش از یک هزار و 700 پروانه بهره برداری جدید در استان صادر شده که بیش از 75 درصد این پروانه ها، اجرایی و موجب اشتغال زایی برای جوانان شده است.

پورمحمدی همچنین از افزایش نسبی تقاضا برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان با وجود شرایط دشوار ناشی از تحریم ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند متعال و وحدت و مودت حاکم در جامعه، مردم کارآزموده و قدرشناس ایران اسلامی، این برهه حساس را نیز با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.
وی با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان به دلیل پیگیری برای رفع مشکل قطعی های مکرر آب در تبریز، اظهار کرد: خوشبختانه هشت میلیارد تومان از مبلغ 20 میلیارد تومان وعده داده شده توسط وزارت نیرو به استان تخصیص داده شده و باقی‌مانده اعتبارات نیز در طول زمان و متناسب با پیشرفت امور پرداخت می شود.
وی همچنین از قول مساعد وزارت نیرو برای اختصاص 40 میلیارد تومان به استان در راستای اجرای پروژه لوله گذاری و خط انتقال آب از قلعه چای به تبریز خبر داد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این دیدار که معاونان استاندار هم در آن حضور داشتند، با تبریک هفته دولت، گفت: هفته دولت، فرصتی مناسب برای ارائه گزارش عملکرد سالانه دستگاه های اجرایی به مردم است و این موضوع در طول سال نیز باید مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره به تاکیدات امام و رهبری بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد مسئولان به مردم، اظهار کرد: آگاهی بخشی به مردم و افزایش اعتماد اجتماعی، یک ضرورت انکارناپذیر و از مهم ترین عوامل تقویت نظام است.
وی خواستار دفاع منطقی و نقد منصفانه مسئولان از سوی رسانه ها و مردم شد و ادامه داد: دفاع و یا انتقاد از هر ارگانی، زمانی موثر است که علاوه بر حفظ اخلاق و آداب انسانی و اسلامی، مستدل، مستند، واقع بینانه و به دور از مسائل سیاسی و شخصی باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد استاندار و مجموعه مدیریت استان در پیگیری مسائل مختلف، گفت: دکتر پورمحمدی از زمان مسئولیت خود در استانداری، مسائل سیاسی و جناحی را در مسائل کاری، دخالت نداده و به همراه معاونان پرتلاش خود برای رفع مشکلات مختلف استان به صورت شبانه روزی تلاش کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار