بانک مرکزی از فروش 18.3میلیارد ریال اوراق بدهی در سیزدهمین حراج خبر داد

تهران(پانا) - بانک مرکزی نتایج حراج اوراق بدهی دولتی مورخ ۴ شهریور را اعلام و از فروش ۱۸.۳ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی در سیزدهمین مرحله از حراج این اوراق خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بانک مرکزی از فروش 18.3میلیارد ریال اوراق بدهی در سیزدهمین حراج خبر داد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سیزدهمین دوره حراج اوراق بدهی دولتی برگزار شد. در این گزارش آمده است: پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می‌رساند، طی برگزاری سیزدهمین مرحله از این حراج، تعداد چهار بانک سفارش‌های خود را در مجموع به ارزش ۱۰.۲ هزار میلیارد ریال در سامانه‌های بازار بین‌بانکی ثبت کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی با فروش اوراق به این بانک‌ها موافقت نکرد.

بر این اساس، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس در حدود ۸.۹ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۳» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد، ۲.۳ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد و ۷.۲ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۷» با نرخ بازده تا سررسید ۱۸.۹ درصد در نرخ‌های کشف شده در حراج خریداری کردند.

بنابراین در مجموع طی سیزده هفته جاری ۱۸.۳ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت، توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

بانک مرکزی در این گزارش یادآور شد که در راستای عرضه تدریجی اوراق در تواترهای هفتگی، مرحله چهاردهم حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه را در روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۹ اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار