برپایی مراسم سوگواره "احلی من العسل" درمنطقه17

تهران(پانا)- مراسم با شکوه عزاداری سرور و سالارشهیدان ابا عبداالله الحسین (ع) و سوگواره احلی من العسل در محوطه اداره آموزش و پرورش منطقه17، با حضور کارکنان و مدیران مدارس و هیئت دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی مراسم سوگواره "احلی من العسل" درمنطقه17

طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، گفت: امسال سوگواره احلی من العسل متناسب با شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
وی افزود: در سال‌های اخیر مراسم سوگواره احلی من العسل در روز بزرگداشت نوجوان کربلا، به نام حضرت قاسم ابن الحسن برگزار می‌شد. بنابراین این سوگواره در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی نه‌تنها جای خود را در جامعه بازکرده بلکه بازتاب خوبی در بین نوجوانان و جوانان داشته است.
وی افزود: برگزاری این سوگواره، فارغ از چارچوب‌های سازمانی، کاری هدفمند و اثرگذار با یک‌شور آغاز و به یک شعور در جامعه هدف پایان می‌یابد.
وی با اشاره به وضعیت کرونایی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل محدودیت کرونایی و ضرورت اجتناب از اجتماعات شاید نتوانستیم این سوگواره را باکیفیت و کمیت هرساله برگزار کنیم اما تلاش کردیم تا یاد و خاطره و نام این روز را بیش‌ازپیش حفظ کنیم.
در این مراسم گروه سرود شهید فرجی از دبیرستان شهید فقیهی منطقه سرودهایی در این رابطه اجرا کردند. همچنین مداحی و سینه زنی توسط فرامرزی مداح اهل بیت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار