مسابقه "زنگ کرونا" به صدا درآمد

تهران(پانا)_ این جشنواره‌ی مجازی که ویژه ی دانش آموزان ۷ تا ۱۸سال اســت در چهــار محــور: جوانه های جهادگــر، آزمایشــگاه ایــده، کرونامند و کرونای رنگی از سوی کانون پرتاب، با همــکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه "زنگ کرونا" به صدا درآمد

زنگ هشــدار کرونا یک رویداد مسئله محور است و دانش آموزان می توانند در هریک از محورهای اعلام شده، آثار خود را تولید کرده و تا یکم آبان ماه سال ۹۹ بــه دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند.

موسی خانی، مسئول روابط عمومی این رویداد درباره محورهای مختلف توضیح داد: جوانه ‌های جهادگر بخش جوانه هــای جهادگر مرتبط با فعالیت های داوطلبانه‌ای است که مردم کشورمان در روزهای شــیوع ویروس کرونا انجام دادند. دانش آموزانی که در این مدت کارهــای داوطلبانه و جهادی انجام دادند، می تواننــد از فعالیت های خود مانند کمک ‌رسانی های بهداشتی به مردم، خدمت رسانی به محرومین، کمک به دانش آموزان نیازمند در حوزه های آموزشی و پرورشی، برگزاری برنامه های فرهنگی برای عموم مـردم و...، کلیپ بسازند. بهترین کلیپ های ارســالی پس از داوری در فضای مجازی و خبرگزاری ها منتشر می شوند و به سه کلیپ برتر جوایز نقدی، غیرنقدی و گواهینامه های معتبر اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این بخش جایزه‌ی کلیپ مردمی هم درنظر گرفته شده است. بنابراین دو هفته مانده به اختتامیه، کلیپ ها را با اسـم خودتان در صفحات شخصی اینسـتاگرام و با هشتگ های #بی_تفاوت_نباشیم و #خودتون_رو_دست_کم_نگیرید و #زنگ_کرونا قرار دهید. یادتان باشــد در روزهای داوری مردمی، صفحه‌‌ی خود را از حالت خصوصی خارج کنید. کلیپ هایی که بیشترین رضایت را از طرف مخاطبان داشته باشند، جایزه‌ی مردمی را دریافت خواهند کرد.

او درباره محور بعد اضافه کرد: محور بعدی رویداد آزمایشگاه ایده است. در ماه های گذشته شیوع بیماری کرونا، مردم را با مشکلات مختلفی روبه رو کرده است. بنابراین در این بخش دانش آموزان می توانند ایده های خالق و کاربردی خود را بــرای حل مشکلات مردم در شرایط کرونا ارائه دهند. راهکارهایــی بــرای افزایــش مسئولیت پذیری، راهکارهایــی برای پایان کرونا، حل مشکلات کسب و کارها، بحث مشکل آموزش دانش آموزان و راهکارهای عملی برای شناخت اخبار درست از اخبار جعلی و اطلاع رسانی درست و صحیح از محورهای این بخش هستند. پنج ایده‌ی منتخب در هر محور، در روز اختتامیه، ارائه‌ی مجازی دارند. پس از داوری ارائه های مجازی به ســه گروه برتر هر محور جایزه های نقدی، غیرنقدی و گواهینامه های معتبر اهدا خواهد شد.

مسئول روبط عمومی رویداد دانش آموزی زنگ کرونا گفت: محور دیگر این رویداد کرونامند است. گاهی نوجوانان ایده هایی جالبی برای حل مسائل بزرگ دارند. در بخش کرونامند، همه‌ی دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم، اگر پژوهش یا تحقیقی درباره‌ محورهای زیر داشته‌اند، می توانند به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند. محورهای ایــن بخش عبارتند از پیدایش و منشأ کرونا، تأثیر کرونا بر بخش های مختلف زندگی مردم دنیا و راه حل های علمی مطرح شده جهت پیشگیری از کرونا. نویسندگان پنج مقاله‌ی برتر در هر محور، ارائه‌ی مجازی خواهند داشت. پس از داوری ارائه های مجازی به سه تیم برتر هر محور جوایز نقدی، غیر نقدی و گواهینامه های معتبر اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر به هنر علاقه دارید به بخش کرونای رنگی وارد شوید و آثار خود را با موضوع هایی مانند: زمین و کرونا، فرصت هایی که با شیوع کرونا به وجود آمدند، تغییر سبک زندگی مردم پس از کرونا، جذابیت ها و زیبایی های چالش کرونا در قالب عکاسی، کاریکاتور، نقاشی، انیمیشنــن، موشــن گرافی، کلیپ و پادکســت تهیه کرده و به دبیرخانه ی جشنواره ارسال کنید. پس از داوری بــه دو اثر برگزیده در هر بخش جایزه های نقــدی، غیر نقدی و گواهینامه های معتبر اهدا می شود.

در پایان علاقمندان برای آشنایی بیشتر و ثبت نام می توانند به سایت این رویداد به نشانی اینترنتی zangecorona.coمراجعه کنند.

* مینو سادات آقائی نژاد خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار