فرهادی: مهمترین نقش آموزش و پرورش تعمیق تربیت اسلامی است

تهران(پانا)- عیسی فرهادی، فرماندار شهر تهران، در هفته دولت میزبان نشست صمیمانه مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ و هیئت همراه بود.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهادی: مهمترین نقش آموزش و پرورش تعمیق تربیت اسلامی است

فرهادی، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: برخود لازم می دانم از خدمات فرهنگیان که در طول تاریخ وظیفه سنگین تربیت و پرورش را در جامعه عهده دار بودن و از تلاش های ارزنده آنها در دوران های مختلف قبل و بعد از انقلاب تشکر کنم. همیشه معلمان وارد میدان شده و با کمترین امکانات به صورت جهادی متربیان خود را مربیگری کرده‌اند. حتی در شرایط پیش آمده در فضای مجازی توانستند به رسالت مهم معلمی خود جامه عمل بپوشانند.
وی در ادامه افزود: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از آغازین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با برنامه های مختلف، همچنان با بیشترین توان علیه ملت عزیزمان به ویژه جوانان در تلاش بوده و هستند که هشت سال دفاع مقدس نمونه جنگ علنی است که پس از ناکامی در جنگ سخت، با جنگ نرم سعی دارند نهاد مقدس خانواده، باورهای فرهنگی و هویت ملی جوانان ما را هدف قرار دهند و لازم است در مقابل، ما از حیله دشمنان غافل نشده و طبق برنامه‌ریزی های مدون عمل کنیم.
فرهادی گفت: لازم است در شرایط کنونی، آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده سعی در تعمیق تربیت اسلامی جوانان داشته باشد. زیرا که آموزش و پرورش اولین نهاد رسمی کشور در مسئله تربیت است و هویت ملی دانش آموزان باید در مدارس پایه ریزی شده و شکل بگیرد. اگر چنانچه این کار درست انجام شود فرد تا پایان عمر خود در مسیر حیات طیبه قرار می گیرد.
وی افزود: در کنار تربیت روحی و روانی توجه به سلامت جسمی آنها، ضروری و لازم است که در این زمینه آموزش و پرورش فعالیت های خود را در زمینه تربیت بدنی گسترش دهد و این مهم را می توانند حتی با ورزش های ساده و همگانی مانند کوه پیمایی انجام دهند.
فرهادی با اشاره به تاریخ پر افتخار کشور عزیزمان ایران بر تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد وگفت: آموزش و پرورش می‌تواند مطابق اهداف برنامه درسی، دانش آموزان را با فرهنگ ایرانی اسلامی آشنا کند تا آنها در همه حال خود را مفتخر به ایرانی و اسلامی بودن بدانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار