هشدار زودهنگام ادامه رشد ابرهای همرفتی و رگبار شدید در 4 استان

تهران (پانا) - مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام هشدار زود هنگام ادامه رشد ابرهای همرفتی و رگبار شدید (احتمال وضعیت خطرناک جوی) سازمان هواشناسی در استان‌های سیستان بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس از عصر امروز (چهارشنبه) و اعلام آماده باش کامل نیروهای امدادی در چهار استان یادشده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هشدار زودهنگام ادامه رشد ابرهای همرفتی و رگبار شدید در 4 استان

به گزارش ایرنا، «حسین درخشان» با توصیف سامانه مورد انتظار و ادامه رشد ابرهای همرفتی و رگبار شدید و نوع مخاطره آمیز افزود: پیش‌بینی رگبار شدید باران و رعد و برق، گاهی توام با تندبادهای لحظه‌ای با احتمال تگرگ در چهار استان سیستان بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس از سوی سازمان هواشناسی به این سازمان اعلام شده است.

وی توضیح داد: این پیش بینی برای روز چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی کرمان(به ویژه ارتفاعات مرکزی)، ارتفاعات هرمزگان و شرق و جنوب شرق فارس اعلام و گزارش شده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین این هشدار زودهنگام برای روز پنجشنبه در نیمه جنوبی کرمان (به ویژه ارتفاعات مرکزی)، جنوب و شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و روز جمعه در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس نیز گزارش شده است.

درخشان ادامه داد: آماده باش هلال احمر به همه شعب، پایگاه‌های امداد و نجات و مراکز امداد هوایی چهار استان یادشده، شناسایی محل‌های امن و با امکانات مناسب برای اسکان اضطراری و هماهنگی با دستگاه‌های همکار در مدیریت بحران را شامل می‌شود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار