مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان:

طی بهار امسال 71 هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام و کد بورسی در یافت کرده اند

بجنورد (پانا) -درخشانی درباره وضعیت حضور مردم خراسان شمالی در بازار بورس گفت: براساس اطلاعات به دست آمده از سامانه سجام در بهار امسال بالغ‌بر ۷۱ هزار نفر از مردم خراسان شمالی در این سامانه ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
طی  بهار امسال 71 هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام و کد بورسی در یافت کرده اند

به گزارش پانا، مجید درخشانی در نشست خبری که پنجم شهریور ماه در محل این اداره کل برگزار شد، در ارتباط با سامانه سجام توضیح داد: طی بهار امسال بیش از ۷۱ هزار نفر از مردم این استان در این سامانه ثبت نام کرده اند این در حالی است که این تعداد در سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۸۶ نفر و در سال ۹۷، پنج هزار و ۹۵۴ نفر بوده است.

وی در ادامه گفت : ۷۳۱ هزار نفر در این استان دارای سهام عدالت هستند که ۵۳۲ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و مابقی روش مستقیم را انتخاب کرده اند.

وی افزود: این افراد، سهام دار شرکت سرمایه گذاری استانی هستند و نماد شرکت سرمایه گذاری خراسان شمالی نیز در بورس درج شده است و بعد از ثبت افزایش سرمایه قابلیت معامله را دارد.

وی از تعیین تکلیف ارزیابی و توجیه اقتصادی پروژه‌های مجوز بی‌نام در استان تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: شرکت مشاور تهیه ارزیابی‌های اقتصادی هر پروژه‌های مجوز بی‌نام تا ابتدای مهرماه ۷۵ طرح امکان‌سنجی را به استان تحویل می‌دهد.

درخشانی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه این شرکت شش هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است و موضوعی که هم اکنون در حال انجام است انتخاب هیات مدیره این شرکت است.

وی تصریح کرد: این شرکت نیاز به آن دارد که یک هیات مدیریه قوی داشته باشد و افراد توانمند و قوی در این حوزه بهتر است که در این انتخابات که به صورت الکترونیکی برگزار می شود، شرکت کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه میزان خرید و فروش انجام شده از سوی این استان در بورس ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم طی چهار ماه نخست سال جاری به ۱۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی همچنین به موضوع مولدسازی و فروش اموال دولتی اشاره کرد و گفت: برای خراسان شمالی به منظور کسب درآمد ناشی از فروش اموال رقم ۶۴۵ میلیارد تومان پیش بینی کرده اند و از آنجاییکه خراسان شمالی نسبت به تعداد زیادی از استان ها، استان جدیدتری است ممکن است خیلی اموال مازاد و قابل فروش نداشته باشد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: طی سال جاری فقط سه دستگاه استانداری، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی اموال مازاد خود را برای فروش اعلام کرده است.

درخشانی در مورد بدهی دستگاه های دولتی به پیمانکاران نیز گفت: دستگاه به پیمانکاران رقم ۳۵۱ میلیارد تومان بدهکار هستند.

وی همچنین با بیان اینکه برای ایجاد صرافی در استان در تلاش هستیم، اظهارکرد: تاکنون برای سرمایه گذار بخش خصوصی صرفه اقتصادی نداشته که برای ایجاد صرافی در این استان وارد کار نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار