سردار مطهری: رویکرد بسیج کمک به کارآمدی آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج فرهنگیان رویکرد این سازمان را کمک به کارآمدی آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سردار مطهری: رویکرد بسیج کمک به کارآمدی آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، سردار عباس مطهری در دیدار با دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی برگزارشد، گفت: رویکرد بسیج کمک به کارآمدی آموزش و پرورش در رده‌های مختلف است و این دیدار در همین راستا انجام شده است. شورای عالی آموزش و پرورش یک نقطه ثقل برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

مطهری اظهار کرد: فلسفه وجودی بعثت انبیاء الهی در چهار رکن اصلی بیان شده است و با توجه به شرایط جدید و بیماری کرونا توجه به آنها خیلی مهم است. ابلاغ حکم خدا، راهنمایی مردم، بندگی خدا و اجتناب از طاغوت و تسلیم امر خدا بودن و ولایت مداری است و عرصه بروز و ظهور آن را شما به عینه در کربلا می‌بینید. امام حسین معلم بشریت بود و دو رکن را در حادثه عاشورا رقم زد یکی بندگی خدا و تسلیم ولی امر و این اوج ولایت مداری است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: ولایت فقیه شعاع ولایت الهی است، اوج بندگی خدا و ولایت او در کربلا می‌بینید اطاعت حضرت ابوالفضل(ع) از امام حسین(ع) در حالی که خود را برای نبرد رودرو با دشمن آماده می‌کند وقتی امام دستور می‌دهد برای بچه‌ها آب بیاورد، بدون هیچ گونه عکس العملی اطاعت امر می‌کند. صبر امام حسین این بود وقتی بزرگان گفتند به این سفر نرو، ولی با اتکا به خدای متعال رفت و اطاعت امر خدا کرد.

وی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی شِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم است، افزود: حضرت امام می‌فرماید:« همه آحاد مردم ایران بسیجی هستند» و خداوند کمک کند با معرفت اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه و بندگی خداوند متعال مونس باشیم.

مطهری بیان کرد: حدیث سلسله الذهب « کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها» این حدیث به خواص و اهل علم است و بحث ولایت و امامت است و الحمدالله هر چه داریم جلو می‌رویم جایگاه، عزت، عظمت و اهمیت ولایت فقیه در اسلام بیشتر جلوگر و نمایان می‌شود.

وی افزود: هرجایی که حرف ولایت را گوش کردیم پیروز و سربلند شدیم، البته سختی‌هایی هم هست ولی اطاعت از ولی فقیه حلال مشکلات است. بسیج فرهنگیان ماموریتش کمک به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش است که این ماموریت را در ذیل سند تحول و بیانیه گام دوم و اسناد بالادستی تعریف نموده است.

وی ادامه داد: بسیج کلید اصلی حل مشکلات اساسی نظام در همه عرصه بوده است ما افتخار می‌کنیم که الحمدالله مدیران نظام اسلامی در کار آمدی نظام موفق بوده‌اند و امروز دشمن هدفش تضعیف این کارآمدی‌ها است چون تنها راه ضربه به نظام اسلامی ناکارآمد کردن آن است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم مملکت در اوج کارآمدی و سربلندی باشد البته دشمن این را نمی‌خواهد ولی ما با انسجام وحدت، یکپارچگی و اتحاد خود پوزه دشمنان را بر خاک می‌مالیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار