معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت:

ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با شهر دوستدار کودک

تبریز(پانا) _ معاون شهرسازی و معماری شهردار گفت: به دنبال ابلاغیه وزارت کشور شوری اجرایی شهر دوستدار کودک در شهرداری تبریز نیز تشکیل شد که نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌مدخل در این حوزه و اشتراک امکانات و تجهیزات جهت رفاه و نشاط روزافزون شهر برای کودکان است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با شهر دوستدار کودک

محمد عزتی در حاشیه جلسه شورای اجرائی شهر با بیان این مطلب اظهار داشت: هدف جلسات شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، ایجاد بستر مناسب محیط شهری برای حضور کودکان از جنبه های کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی است که از سال ۹۷ مجموعه این اقدامات آغاز شده است.

او افزود: شهرداری تبریز در بحث شهر دوستدار کودک از سال ۹۷ با حضور نماینده یونیسف در شهر تبریز و همکاری وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ورود کرده است و مصوباتی نیز در این زمینه داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به مصوبات شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در دو سال گذشته خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در حوزه فرهنگ سازی، اقدامات زیرساختی، تصویب ضوابط و مقررات شهرسازی با لحاظ شاخصه‌های شهر دوستدار کودک عملکرد مطلوبی در دو سال گذشته داشته است که از جمله مصوبات آن الزام ایجاد اتاق مادر و کودک در فضاهای عمومی، پارک ها و پاساژهایی است که من بعد در شهر ایجاد می شود و برای اولین در ضوابط و مقررات شهرسازی مصوب و به مناطق ابلاغ شد.

او اضافه کرد: ایجاد پارک های کودکان مناطق دهگانه، مشارکت کودکان در مدیریت شهری و برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، دعوت از کودکان شهر در طراحی پارک راه‌آهن، از جمله اقداماتی بود که شهر تبریز را در بین بیش از یک هزار و سیصد شهر ایران، جزو ۱۲ شهر فعال در حوزه کودک معرفی کرد.

عزتی دو فعالیت دیگر شهرداری تبریز در حوزه کودکان را شرکت تشکل‌های مردم‌نهاد با مشارکت شهرداری تبریز در نمایشگاه‌ای بین المللی معرفی کرده و گفت: فعالیت ما در حوزه خود مدیریت شهری حمایت از تشکل های مردم‌نهاد شهر و شرکت در نمایشگاه کلن آلمان بود که طرح های مدیریت شهری تبریز از طرف یونیسف مورد تقدیر قرار گرفت و لوح سپاسی برای شهرداری تبریز ارسال شد.

او افزود: باید با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، شهر را آماده فعالیت اجتماعی، آموزشی و رفاهی کودکان شهر که ۲۸ درصد از جمعیت تبریز را شامل می شوند، کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار