هفت اثر کانون به جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌ - مبارک راه یافت

تهران (پانا) - هفت عنوان از نمایش‌نامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش‌های کودک، نوجوان و خردسال هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌- مبارک راه پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هفت اثر کانون به جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌ - مبارک راه یافت

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، شش نمایش‌نامه از تولیدات کانون در بخش کودک و نوجوان و یک نمایش‌نامه نیز در بخش خردسال، در مرحله پایانی این جشنواره به رقابت می‌پردازند.
هیأت ‌انتخاب متشکل از شادی پورمهدی، ماندانا کریمی و حسین فدایی‌حسین در بخش نمایش‌های صحنه‌ای «ویژه مخاطب کودک و نوجوان» پس از ارزیابی ۹۷ نمایش‌نامه و طرح متقاضی حضور در این بخش و بررسی طراحی عروسک‌ها و ایده‌های اجرایی، شش اثر از تولیدات کانون را برای مرحله ارزیابی اجرایی معرفی کردند.
بر همین اساس «الاغ خوش‌آواز» به نویسندگی محسن عظیمی‌پویا و کارگردانی هیرش نقشبندی از شهر سنندج و «راز قله‌ی گاف» به نویسندگی و کارگردانی سیدیاسر هاشم‌زاده از شهر بیجار هر دو از استان کردستان، «بنگ‌بنگ» به نویسندگی زهرا علیجانی و کارگردانی سارا سیاح از شهر قزوین، «به دنبال فلک» به نویسندگی و کارگردانی نوشین فرهادی از شهر فارسان استان چهارمحال و بختیاری، «تشتر» به نویسندگی آتسا شاملو و کارگردانی نرگس صفامنش از شهر تهران، «تنهایی دنیا» به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی از شهر کرمانشاه عنوان‌های این شش نمایش است.
هیأت انتخاب همچنین در بخش نمایش‌های «ویژه مخاطب خردسال» نیز پس از ارزیابی ۲۱ اثر متقاضی و در نظر گرفتن تناسب‌های موضوعی و مخاطبان ویژه این بخش، نمایش‌نامه‌ «قصه دو تا لاک‌پشت تنها/ گوسفندی که عصبانی بود» به نویسندگی حامد زارعان برگرفته از کتاب‌هایی به همین نام از ژوزف تئوبال و مصطفی رحماندوست و کارگردانی مریم خاکسارتهرانی از شهر تهران را به مرحله ارزیابی اجرایی معرفی کرده است.
یادآوری می‌شود گروه‌های پذیرفته شده در این مرحله تا ۱۰ آذر سال جاری برای تولید و آماده‌سازی اثر خود فرصت خواهند داشت.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک اسفند سال ۱۳۹۹ در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار