جولان بادهای 120 روزه با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت در زابل

زاهدان (پانا) - معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با شدت گرفتن جریانات شمالی بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 108 کیلومتر بر ساعت رسید و سبب کاهش شدید دید افقی در شمال استان شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
جولان بادهای 120 روزه با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت در زابل

محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت از روز سه شنبه بر شدت وزش بادهای 120 روزه در پنج شهرستان شمالی استان افزوده شد به طوریکه تا ساعت 11:30 دقیقه امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 108 کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به چهار هزار متر کاهش داد .

وی افزود: هم اکنون سرعت لحظه ای وزش باد در زابل 90کیلومتر بر ساعت است که گردوغبار حاصل شعاع دید افقی را به 6 هزار متر کاهش داده است .

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در زهک از دیگر شهرهای شمال استان نیز وزش باد شدید و گردوخاک جریان دارد به نحوی که شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به سه هزار متر کاهش داده است .

دیانتی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی همچنان وزش بادهای شدید 120 روزه در شمال استان ادامه دارد و پیش بینی می شود در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود .

وی افزود: توصیه می شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب شود و در ترددهای جاده ای احتیاط شود .

دیانتی ادامه داد: در برخی نقاط محورهای مواصلاتی شمال استان نظیر محدوده «تاسوکی تا شیله» در محور زاهدان به زابل شدت گردوخاک بیشتر خواهد بود به طوریکه سبب کاهش شدید دید افقی می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار