دانش‌آموزان عاشورایی، میثاق نامه سوگواره احلی من العسل را قرائت کردند

تهران (پانا) - دانش‌آموزان و نوجوانان عاشورایی ایران اسلامی در آئین نمادین سوگواره احلی من العسل میثاق نامه‌ای قرائت کردند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان عاشورایی، میثاق نامه سوگواره احلی من العسل را قرائت کردند

آئین نمادین سوگواره احلی من العسل امروز 4شنبه 5 شهریور مصادف با ششم محرم به یاد حضرت قاسم بن‌الحسن (علیه السلام) به صورت همزمان در سه مکان مقدس برگزار شد و دانش‌آموزان به یاد این نوجوان کربلا عزاداری کردند.

در این مراسم که در سه مکان مقدس حرم حضرت شاه عبدالعظیم (ع) در شهرری، حرم شاهچراغ (ع) در شیراز و حرم بنیانگذار انقلاب به طور همزمان انجام شد، میثاق نامه‌ای از سوی دانش‌آموزان و نوجوانان عاشورایی ایران اسلامی قرائت شد.

متن این میثاق نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء»

ما نوجوانان عاشورایی در گام دوم انقلاب اسلامی ایران، در پاسخ به ندای « هَل مِن ناصرٍ یَنصُرُنی » امام شهیدمان ، با سر دادن ندای «لبیک یا حسین» و «هیهات منّا الذلة» با شهدای کربلا عهد می بندیم:

با تلاش خالصانه و پیگیر و نفی هرگونه سبک زندگی غربی و غیر اسلامی، ضمن دستیابی و تقویت مصادیق معنویت و اخلاق در خود، زمینه‌ را برای رواج آن­ها در جامعه فراهم کرده و با شبیه خون فرهنگی مقابله نماییم.

اکنون که انقلاب علمی در کشور به خون شهدا آغشته شده است، با جهاد علمی خود، دشمن بدخواه و کینه‌توز را ناکام سازیم.

ضمن نهراسیدن از تهدیدهای پوچ دشمنان قسم خورده کشور عزیزمان و در رأس آن­ها آمریکا و صهیونیسم بین الملل، اعلام می­کنیم که ما ملت شهادتیم و انتقام سخت در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آلودند و برای تحقق آن به هر آنچه امام و ولیّ امر مسلمین جهان اراده کنند، جامۀ عمل خواهیم پوشاند.

با الگو گیری از شهدای نوجوان دشت کربلا، خاصه حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام)، شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت؛ با بصیرت دینی و انقلابی خود همچنان بر عهد خویش با ولایت تا پای جان، پایدار بمانیم.

در پایان اعلام می کنیم، تمام تلاش خویش را برای رسیدن انقلاب اسلامی ایران «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» به کار خواهیم بست. ان شاءالله.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار