رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

تقویت انبارهای امدادی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان بودجه است

تهران ( پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با بیان اینکه تقویت انبارهای امدادی هلال احمر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان بودجه است، می‌گوید برای نوسازی خودروهای عملیاتی و امدادی هم به ۳ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

کد مطلب: ۱۱۱۸۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت انبارهای امدادی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان بودجه است

به‌ گزارش روابط‌ عمومی سازمان امدادونجات، این مطلب را مهدی ولی پور در نشست شورای معاونین این سازمان با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با استفاده از رهنمودهای نماینده‌ محترم ولی ‌فقیه در هلال‌ احمر بتوانیم در مسیر خدمت‌رسانی انتظارات لازم را برآورده کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انتصاب اینجانب به‌ عنوان رئیس سازمان امدادونجات، چالش‌های موجود را بررسی کردیم تا برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. چندچالش وجود داشت. مثلا این‌که از ابتدا بخشی از وظایف دولت به هلال‌احمر سپرده شده اما منابع کافی موردنیاز برای آن پیش‌بینی نشده است. مورد دیگر این‌که، در اواخر تابستان سال گذشته قانون مدیریت بحران کشور تصویب و بسیاری از مباحث به‌عنوان وظیفه برای هلال‌احمر تعیین شد. این در حالی است که مشکلاتی وجود دارد. اگر مشکلات برطرف نشود شاید برای پاسخ‌گویی به بحران‌ها با دردسر مواجه شویم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: می‌خواهیم از ظرفیت حضور حجت‌الاسلام والمسلمین معزی برای تقویت سازمان امدادونجات و خدماتش بهره ببریم. تقریبا ۱۰سال است که ناوگان امدادی نوسازی نشده است. ازطرفی، تجهیزات تخصصی هم براساس برآوردهای انجام شده به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. برای ساماندهی پایگاه‌ها هم باید نیروی انسانی جذب کنیم.

ولی پور توضیح داد: برای برطرف کردن مشکلات موجود به‌دنبال تدوین برنامه‌ای ۵ساله هستیم تا متناسب با آن بتوانیم برای پاسخ‌گویی موثر در بحران‌ها آماده باشیم. ان شاء الله با بهره‌گیری از رهنمودهای نماینده‌ مقام معظم رهبری در هلال‌احمر خدمات خود را بهتر و موثرتر ارائه می‌دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان امداد و نجات نیز گفت: در این سازمان همکاران صف و ستاد کنار هم قرار دارند و کارها با همدلی پیش می‌رود. با وجود کرونا و محدودیت‌های مالی اما مجموعه‌ امداد به‌درستی درحال حرکت به‌سمت جلو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقی ادامه داد: در بحث موضوعات فرهنگی در سازمان امداد و نجات با رعایت موارد بهداشتی نمازجماعت برپا می‌شود. مسابقه‌ عید غدیر خم را به‌صورت غیر حضوری برگزار کردیم. کار دیگری که شروع شده است، تدوین احکام امدادی است. پوسترهایی را دراین زمینه تهیه کرده‌ایم تا در سطح پایگاه‌ها توزیع کنیم. ۱۰هزار جلد کتاب هم برای توزیع در پایگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی توضیح داد: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان روند فعالیت همه‌ بخش‌ها به‌شکل ماهانه رصد می‌شود. دفتر نمایندگی ولی‌فقیه نیز فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خود را ارائه می‌دهد تا نتیجه‌ کار مشخص شود.

معاون عملیات سازمان امدادونجات نیز در این نشست گفت: در ۵ ماهه‌ اول سال، ۱۲ هزار و ۳۱۰ مورد ماموریت امدادونجات داشته‌ایم. بیش‌ترین ماموریت‌ها در استان‌های مازندران، اصفهان و گلستان انجام شده است. این میزان نسبت به سال گذشته باتوجه به شیوع کرونا ۵۳درصد کاهش داشته است.

محمدباقر محمدی در ادامه به طرح‌های اجراشده در حوزه‌ عملیات مثل طرح آمایش سرزمینی، طرح ساماندهی تیم‌های عملیاتی کشور، طرح تیپ‌بندی پایگاه‌های امدادونجات و نظایر آن اشاره کرد.

وی همچنین چالش‌های پیش‌رو را قانون جدید مدیریت بحران کشور، چارت و ساختار معاونت امداد استان‌ها، کمبود نیروهای متخصص، کمبود و فرسودگی تجهیزات، برنامه‌ریزی برای آمادگی و پاسخ‌گویی به زلزله‌ احتمالی تهران، ریزش نیروهای امدادی در پایگاه‌ها، و فرایند طولانی آموزش‌های تخصصی دانست.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امدادونجات هم در این نشست از وضع انبارها، تجهیزات و ناوگان امدادی گفت و گزارشی از وضع موجود هلال‌احمر در حوزه‌ آمادگی و لجستیک ارائه کرد.

سعید متانی اقدامات شاخص انجام‌شده از ابتدای سال جاری تاکنون را برشمرد و به نکات قابل پیگیری تا پایان سال با هدف دست‌یابی به یک شبکه‌ لجستیک کارآمد اشاره کرد.

حمیدرضا اسکاش معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امدادونجات دیگر سخنران نشست بود.

وی با معرفی ساختار معاونت برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی از اهم وظایف اداره‌های مختلف (آموزش‌های تخصصی، توان‌افزایی و تربیت‌بدنی، امور امدادگران و نجات‌گران، و برنامه‌ربزی و استانداردسازی) گفت و اضافه کرد: سه دبیرخانه تطبیق و استاندارسازی برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، کارگروه‌های تخصصی امدادونجات و شورای مشورتی سازمان امدادونجات در اداره‌ برنامه‌ ریزی و استانداردسازی این سازمان تشکیل شده است.

وی افزود: در سازمان مجموعه ارزیابی عملیات تشکیل شده است. یعنی گروهی که کار لجستیک و عملیات را ارزیابی می‌کنند. این یک امتیاز مهم است. عمده مشکل عدم تمرکز آموزش‌های تخصصی است که ان شاء الله این مورد به‌زودی حل خواهد شد.

کاپیتان شیرزاد چراغی رئیس مرکز امداد و نجات هوایی سازمان امدادونجات نیز در این نشست گزارشی از وضع بالگردها ارائه داد. چراغی نکته‌ قابل‌توجه در این حوزه را گستردگی مناطق تحت‌ پوشش امداد هوایی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار