«کلوچه دارچینی» مریم کاظمی نمایش داده می‌شود

تهران (پانا) - فیلم تئاتر «کلوچه دارچینی» به کارگردانی مریم کاظمی در قالب طرح «نمایش‌نما» بر روی سایت مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
«کلوچه دارچینی» مریم کاظمی نمایش داده می‌شود

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، طرح نمایش‌نما (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) که به تازگی آغاز شده در روز ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ نمایش زنده‌عروسکی «کلوچه دارچینی» را برای مخاطبان کودک و نوجوان بر روی سامانه به نشانی th.kpf.ir قرار داد.

ماجرای این نمایش در مورد کلوچه‌ی دارچینی تازه پخته ‌شده در یک آشپزخانه است که طی ماجراهایی بسیار هیجان‌انگیز با ساکنان آشپزخانه آشنا می‌شود و...

نمایش کلوچه دارچینی نخستین بار اواخر سال ۹۲ در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله روی صحنه رفت و در سال ۱۳۹۸ این نمایش مجدداً در سینما تئاتر کانون پرورش فکری واقع در خیابان خالد اسلامبولی با ظرفیت ۳۰۰ نفر پذیرای مخاطبان خود بود.

کاظمی در مورد متن این نمایش گفت؛ کلوچه دارچینی نام انتخابی من برای اجرای نمایش‌نامه‌ای به نام «مرد نون زنجبیلی» نوشته دیوید وود و ترجمه حسین فدایی‌حسین بود که این پیشنهاد من برای تغییر نام برای اجرا در ایران با موافقت مترجم روبرو شد.

کاظمی ضمن یادآوری اقدام خوب فروش آنلاین فیلم تئاترهای کانون گفت؛ با تعطیلی سالن‌های تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا، همگام شدن کانون با شرایط اجتماعی چه قبل از اپیدمی کرونا و چه بعد آن را تصمیم درستی می‌دانم و به نظر می‌رسد ارائه فیلم - تئاترها از طریق اینترنت و فضای مجازی ناگزیر و راه به‌روزتری است.

این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان از سهیم‌شدن گروه‌های نمایشی در عواید به‌دست‌آمده از فروش آنلاین فیلم تئاترها آن‌هم در شرایطی که تمامی حقوق مادی این فیلم‌ها متعلق به کانون پرورش فکری است، ابراز خرسندی کرد و این حرکت را تا حدی برای هنرمندان تئاتر دلگرم‌کننده دانست.

این کارگردان تئاتر از مشکلات هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان در دوره رکود سالن‌های تئاتر گفت و خاطرنشان کرد؛ تعطیلی نمایش‌های روی صحنه به دلیل حفظ رعایت اصول ایمنی و بهداشتی به خاطر بیماری کرونا در سالن‌های کانون پرورش فکری ضربه مادی و معنوی به گروه‌های نمایشی زده است. این مشکل همه‌گیر است و گروه‌ها و همچنین کانون باید با کمک هم با این مشکل مواجه شوند. یک‌جانبه فکر کردن و یک‌جانبه تصمیم گرفتن به نفع هیچ‌کس نیست. باید هر دو بخش به‌طور مدام با هم مشورت کنند تا راه‌حلی بیابند.

وی اجرای آنلاین نمایش بدون تماشاگر را یکی از تمهیدات مناسب عنوان کرد اما اهمیت زیرساخت‌های اجرایی و آسیب‌شناسی این روش و شتاب‌زده عمل نکردن برای جلوگیری از مشکلات آینده را مهم برشمرد و افزود؛ این شرایط همه‌گیری بیماری کرونا فقط سرعت ما را در استفاده از فضای مجازی کمی بیشتر کرده اما به‌هرحال ما ناگزیر به ارتقا ارتباطات مجازی در آینده خواهیم بود.

مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون است که از سال ۸۵ فعالیت در حوزه تئاتر کودک و نوجوان را در کنار تئاتر بزرگ‌سال آغاز کرده و تاکنون نمایش‌های خاله مرجان و خروس، کلوچه دارچینی و ماه پیشونی را در سالن‌های تئاتر کانون به صحنه برده است.

این نمایش در اولین اجرای خود با حضور بازیگر مشهور زنده‌یاد حسین محب اهری به روی صحنه رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار